Навігація

Календар
«    Квітень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

Зворотній зв'язокЗв'язок з адміністрацією сайту

Корисні посилання
Безвіз
Sydtcn
Sydtcn
Безвіз
Безвіз
Держспоживслужба
Гаряча лінія земельний
75 Кіровоградська область
Земля учасникам АТО
Енергозбереження
Центр допомоги учасникам АТО
Корупція
Тарифна децентралізація
Маєте проблеми зору?
Для збільшення розміру
шрифту натисніть на
клавіатурі одночасно
"Ctrl" і "+"

Опитування
Відповідь, отримана на Ваше звернення до адміністрації Добровеличківського району оброблена:

Корисні посилання
Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр»Добровеличківської районної ради Кіровоградської області в новій редакції

 

Проект

Р І Ш Е Н Н Я

 

від                                                                                                           №

 

смт. Добровеличківка

                                                                                    

Про затвердження Статуту   комунальної

установи «Інклюзивно – ресурсний центр»

Добровеличківської районної ради Кіровоградської

області в новій редакції

 

Відповідно до  законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», Постави Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» (зі змінами), рішення Добровеличківської районної ради від   23 березня 2018 року № 414 «Про створення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області

 

 

районна рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області в новій редакції (додається).
  2. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області Бабенко А.Л. подати необхідні документи на державну реєстрацію Статуту згідно чинного законодавства.
  3. Контроль за виконанням рішення доручити постійній депутатській комісії з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, культури, спорту, молодіжної політики та у справах сім’ї.

 

 

 

Голова районної ради                                                               Л. КОРНІЄНКО

 

 

 

 

 

  

                                                                                 

 СТАТУТ

КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ

«ІНКЛЮЗИВНО –РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»

ДОБРОВЕЛИЧКІВСЬКОЇ

РАЙОННОЇ РАДИ

КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 (нова редакція)

 

  

смт. Добровеличківка

 

2019

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Цей Статут визначає порядок утворення, реорганізації та припинення, основні засади діяльності, а також правовий статус комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області.

Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти,  які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка),  надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

МОН є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Методичне та аналітичне забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів здійснює ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, що утворений в Кіровоградській області   на базі інституту післядипломної педагогічної освіти.

 

1.2. Найменування установи:

 

Повне: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області.


Скорочене: КУ «ІРЦ» Добровеличківської райради.


1.3. Засновником інклюзивно-ресурсного центру є Добровеличківська районна рада Кіровоградської області, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міста Добровеличківського району (далі засновник).

 

1.4. Місцезнаходження Центру – 27000, Кіровоградська обл., Добровеличківський район, смт. Добровеличківка, вул. Шевченка, 112.


1.5.   У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» від 12 липня 2017 року № 545 (зі змінами), іншими актами законодавства, рішеннями Добровеличківської районної ради, розпорядженнями голови районної державної адміністрації та цим Статутом.


1.6. Інклюзивно-ресурсний центр проводить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.


1.7. Інклюзивно-ресурсний центр  є юридичною особою публічного права з моменту його державної реєстрації, має печатку і штампи, бланк із своїм найменуванням. Може мати рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс.


1.8.  Інклюзивно-ресурсний центр  є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.

 

1.9. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується засновнику. Структурні підрозділи з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою Кіровоградської обласної державної адміністрації, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій  (далі – структурні підрозділи з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою) здійснюють координацію діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, контроль за дотриманням ними актів законодавства та цього Статуту.

1.10. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Добровеличківському районі за умови подання відповідних документів. У разі відсутності інклюзивно-ресурсного центру у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до інклюзивно-ресурсного центру.

У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них засновника та відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру.


ІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ


2.1. Інклюзивно-ресурсний центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти,  які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної оцінки,  надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

 

2.2. Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

2.2.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;

2.2.2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;

2.2.3. Участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;

2.2.4. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;

2.2.5. Ведення реєстру  закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою;

2.2.6. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;

2.2.7. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;

2.2.8. Взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти,  щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку інклюзивно-ресурсного центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами;

2.2.9. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;

2.2.10. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;

2.2.11. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії   з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;

2.2.12. Провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;

2.2.13. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;

2.2.14. Підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підримки інклюзивної освіти.

2.2.15. Інші функції, що випливають з покладених на інклюзивно-ресурсний центр завдань.

 

ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС

 

3.1. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою публічного права.


3.2. Інклюзивно-ресурсний центр користується майном спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Добровеличківського району на праві оренди.

 

3.3. Головним розпорядником коштів визначити Добровеличківську районну державну адміністрацію. Затвердження граничної чисельності, штатного розпису, кошторису комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області здійснюється за погодженням з головою районної ради.


3.4. Збитки, завдані інклюзивно-ресурсному центрі внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.


3.5. Для здійснення господарської діяльності інклюзивно-ресурсний центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.

 

3.6. Власник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов’язаннями інклюзивно-ресурсного центру, а інклюзивно-ресурсний центр не відповідає за зобов’язаннями власника та уповноваженого органу управління.


3.7. Інклюзивно-ресурсний центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.

 

  1. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ


4.1. Інклюзивно-ресурсний центр має право:

 

4.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до Центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на інклюзивно-ресурсний центр завдань.


4.1.2. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.


4.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.


4.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.


4.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.


4.1.6. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи;


4.2. З метою якісного виконання покладених завдань інклюзивно-ресурсний центр  зобов’язаний:


4.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;


4.2.2. Вносити пропозиції засновнику, уповноваженому органу управління щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами;


4.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.


4.2.4. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;


4.2.5. У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них засновника та структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру.


4.2.6. Інклюзивно-ресурсний центр може мати приміщення, пристосоване для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.  Загальна площа інклюзивно-ресурсного центру, який розміщується у приміщенні закладу загальної середньої освіти, становить не менше ніж 50 кв. метрів. У таких приміщеннях облаштовуються кабінет вчителів-дефектологів, кабінет логопеда, кабінет практичних психологів, кабінет фахівців інклюзивно-ресурсного центру, кабінет директора.              Інклюзивно-ресурсний центр, який розміщується в окремому приміщенні, облаштовується приймальнею, кабінетами: логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога, практичних психологів, фахівців інклюзивно-ресурсного центру, директора, а також ресурсною кімнатою та залом для занять з лікувальної фізкультури.

  1. V. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ

5.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважений ним працівник, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:

документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;

свідоцтва про народження дитини;

індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

 

5.2. Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

 

5.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки; документи щодо додаткових обстежень дитини.

 

5.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:

попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 

5.5. Інклюзивно-ресурсний центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.

 

5.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.

 

5.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.

 

5.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:

оцінка фізичного розвитку дитини;

оцінка мовленнєвого розвитку дитини;

оцінка когнітивної сфери дитини;

оцінка емоційно-вольової сфери дитини;

оцінка освітньої діяльності дитини.

 

5.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.

 

5.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.

 

5.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.

 

5.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.

 

5.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.

 

5.14. У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

 

5.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.

Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.

 

5.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.

 

5.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які проводили оцінку.

 

5.18. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти  (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).

 

5.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.

 

5.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками  (законними представниками) дитини до закладу освіти.

 

5.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в інклюзивно-ресурсному центрі (сканована копія такого висновку).

 

5.22. У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

 

5.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до інклюзивно-ресурсного центру за шість місяців до початку навчального року.

Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу загальної середньої освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.

 

5.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти, переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;

надання рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загагальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

 

5.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки республіканським, обласним, мм. Києва та Севастополя психолого-педагогічним консиліумом (далі - консиліум).

Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.

 

5.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.

 

5.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

 

  1. VI. ОРГАНІЗАЦІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ТА НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДИТИНІ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ.

 

6.1. Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку  особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

 

6.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямована на:

соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;

формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;

розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

За результатами комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру:

визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;

надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушень розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги.

 

6.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці інклюзивно-ресурсного центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним представникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.

 

 

VІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

 

7.1. Керівництво діяльністю інклюзивно-ресурсного центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади засновником за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою. На посаду директора інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія»), або «Психологія» («Практична психологія») та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.

Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.


7.2. Директора інклюзивно-ресурсного центру може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства.


7.3 Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько – обслуговувальний персонал.

 

7.4. На посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру повинен становити три або більше років.

 

7.5. Призначення на посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється засновником на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру затверджує засновник на підставі примірних положень, затверджених МОН.

 

7.6. Обов’язки фахівців інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.


7.7. На педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників  спеціальних закладів загальної середньої освіти.

 

7.8. У разі потреби інклюзивно-ресурсний центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.

 

7.9. Для надання психолого-педагогічної допомоги в інклюзивно-ресурсному центрі можуть вводитися такі посади:

 

7.10.1. Вчителів-логопедів з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;


7.10.2. Вчителів-дефектологів з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;


7.10.3. Практичних психологів з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;


7.10.4. Вчителів – реабілітологів з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.


7.10.5. Кількісний склад фахівців інклюзивно-ресурсного центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці, у тому числі у разі, коли кількість дітей, які проживають на території об’єднаної територіальної громади (району) або у місті (районі міста), перевищує    відповідно 7 тис. та 12 тис.,   інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

 

7.11. У складі інклюзивно-ресурсного центру можуть створюватись окремі відділи, структурні підрозділи


7.12. Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру та режим його роботи затверджуються засновником.

VIІІ. УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

 

8.1. Управління інклюзивно-ресурсним центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.


8.2. Інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується засновнику в межах його компетенції; уповноваженому органу управління освітою в межах його компетенції.


8.2. Засновник:


8.2.1. Приймає рішення про утворення, внесення змін, реорганізацію та ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру;


8.2.2. Організовує та проводить конкурси на зайняття посади директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру;

 

8.2.3.Призначає на посаду та звільняє з посади директора інклюзивно-ресурсного центру;


8.3. Директор інклюзивно-ресурсного центру:


8.3.1. Планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання.


8.3.2. Призначає на посади фахівців інклюзивно-ресурсного центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства, затверджує їх посадові інструкції;


8.3.3. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;


8.3.4. Розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;


8.3.5. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності інклюзивно-ресурсного центру;


8.3.6. Представляє інклюзивно-ресурсний центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;


8.3.7. Щорічно подає інформацію про свою діяльність профільним депутатським комісіям.


8.3.8. Подає на затвердження власнику проекти змін до Статуту;


8.3.9. Визначає граничну чисельність працівників інклюзивно-ресурсного центру;


8.3.10. Забезпечує нарахування та виплату заробітної плати відповідно до чинного законодавства України та колективного договору;


8.3.11. Укладає колективний договір.


8.3.12. Вирішує інші питання діяльності інклюзивно-ресурсного центру у відповідності із законодавством.


8.4. Науково-методичну та аналітичну підтримку діяльності інклюзивно-ресурсного центру забезпечує обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти.

 

ІХ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

 

9.1. Інклюзивно-ресурсний центр за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів може організовувати та проводити міжнародні науково-методичні семінари, конференції, практикуми, наради, виставки тощо, здійснювати обмін і взаємне стажування працівників, брати участь у міжнародних науково-методичних заходах;

 

9.2. Інклюзивно-ресурсний центр за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів може укладати угоди про співпрацю та реалізацію спільних програм і проектів, установлювати прямі зв’язки з партнерами за кордоном, міжнародними освітніми організаціями, закладами освіти, науковими установами зарубіжних країн у встановленому чинним законодавством порядку.

 

 

Х. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА

ФІНАНСОВО- ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

10.1. Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.


10.2. Майно, закріплене за інклюзивно-ресурсним центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.


10.3. Фінансування інклюзивно-ресурсного центру здійснюється відповідно до законодавства.


10.4. Фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсноог центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.


10.5. Джерелами фінансування інклюзивно-ресурсного центру є кошти засновника, додатковими джерелами фінансування є надання платних послуг, інші джерела, не заборонені законодавством.


10.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частин серед засновників (учасників), членів установи, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.


10.7. Доходи (прибутки) інклюзивно-ресурсного центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання установи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами

 

XІ. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

 

11.1. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру приймається засновником. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.


11.2. Під час реорганізації інклюзивно-ресурсного центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається засновником.


11.3. Інклюзивно-ресурсний центр, що є юридичною особою, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

 

11.4.  Інклюзивно-ресурсний центр, передає активи одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення.

 

XІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

12.1. Цей Статут є основним документом, який визначає порядок діяльності, сукупність загальних прав та обов’язків інклюзивно-ресурсного центру протягом усього періоду його функціонування.


12.2. Якщо будь-яке положення цього Статуту стає недійсним, це не порушує дійсності інших положень.


12.3. Цей Статут складено та підписано у трьох примірниках, які мають однакову юридичну силу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Про звіт про результати діяльності директора комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Добровеличківської районної ради Кіровоградської області Бабенко А.Л за 2018 рік та план роботи на 2019 рік
  • Про внесення змін до рішення районної ради від 27 червня 2018 року № 425
  • Про погодження штатного розпису КНП «Добровеличківський центр ПМСД» з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року
  • Cесія районної ради
  • ПРОТОКОЛ
  • 4235: Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр»Добровеличківської районної ради Кіровоградської області в новій редакції29 березня 2019: Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр»Добровеличківської районної ради Кіровоградської області в новій редакції!
    Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр»Добровеличківської районної ради Кіровоградської області в новій редакції.
    Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр»Добровеличківської районної ради Кіровоградської області в новій редакції