Навігація

Календар
«    Грудень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Зворотній зв'язокЗв'язок з адміністрацією сайту

Корисні посилання
Безвіз
Держспоживслужба
Гаряча лінія земельний
75 Кіровоградська область
Земля учасникам АТО
Енергозбереження
Центр допомоги учасникам АТО
Корупція
Тарифна децентралізація
Маєте проблеми зору?
Для збільшення розміру
шрифту натисніть на
клавіатурі одночасно
"Ctrl" і "+"

Опитування
Відповідь, отримана на Ваше звернення до адміністрації Добровеличківського району оброблена:

Корисні посилання

   З 10 лютого 2016 року набрала чинностi постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.02.2016 р. № 55, якою внесено змiни до постанови вiд 17.07.2013 р. № 509 «Про затвердження Порядку накладення штрафiв за порушення законодавства про зайнятiсть населення».

   Цiєю постановою затверджено Порядок накладення штрафiв за порушення законодавства про працю та зайнятiсть населення вiдповiдно до ч. 4 ст. 265 КЗпП та ч. 9 ст. 53 Закону України «Про зайнятiсть населення».

   За статтею 265 КЗпП посадовi особи органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй, виннi в порушеннi законодавства про працю, несуть вiдповiдальнiсть згiдно з чинним законодавством.

   Юридичнi та фiзичнi особи - пiдприємцi, якi використовують найману працю, несуть вiдповiдальнiсть у виглядi штрафу в такому разi:

- фактичного допуску працiвника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працiвника на неповний робочий час у разi фактичного виконання роботи впродовж повного робочого часу, установленого на пiдприємствi, та виплати заробiтної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування та податкiв - у 30-кратному розмiрi мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працiвника, щодо якого скоєно порушення (з 1 сiчня 2016 р. - 41340 грн, з 1 травня 2016 р. - 43500 грн);

- порушення встановлених строкiв виплати заробiтної плати, iнших виплат, передбачених законодавством про працю, бiльш як за один мiсяць, виплата їх не в повному обсязi - у трикратному розмiрi мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (з 1 сiчня 2016 p. - 4134 грн, з 1 травня 2016 р. - 4350 грн);

- недотримання мiнiмальних державних гарантiй з оплати працi - у 10-кратному розмiрi мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працiвника, щодо якого скоєне-порушення (з 1 сiчня 2016 р. - 13780 грн, з 1 травня 2016 р. - 14500 грн);

- недотримання встановлених законом гарантiй та пiльг працiвникам, якi залучаються до виконання обов'язкiв, передбачених законами України «Про вiйськовий обов'язок i вiйськову службу», «Про альтернативну (невiйськову) службу», «Про мобiлiзацiйну пiдготовку та мобiлiзацiю», - у 10-кратному розмiрi мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працiвника, щодо якого скоєно порушення (з 1 сiчня 2016 р. - 13780 грн, з 1 травня 2016 р. - 14500 грн);

- порушення iнших вимог трудового законодавства, крiм передбачених абзацами другим - п'ятим ч. 2 цiєї статтi, - в розмiрi мiнiмальної заробiтної плати (з 1 сiчня 2016 р. - 1378 грн, з 1 травня 2016 p. - 1450 грн).

 

   Забезпечення своєчасної та гідної заробітної плати, ліквідація таких ганебних явищ як заборгованість по зарплаті та по внескам до Пенсійного фонду України –  пріоритетні питання при реалізації державної політики Президентом України, Урядом та іншими органами влади.

   Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання. Кожний громадянин має право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати не нижче від визначеної законом. Винагорода за виконану роботу є основним джерелом формування доходів працюючих громадян та основою при розрахунку розміру пенсії.

   Виплата заробітної плати нижче встановленого державою мінімального рівня та “у конвертах” є грубим порушенням конституційних норм, що призводить до гальмування соціального розвитку суспільства та позбавляє найманих працівників права на забезпечене майбутнє. 

Легальна робота, належним чином оформлені трудові відносини між найманим працівником та роботодавцем – це лікарняні листки, відпускні нарахування, належна виплата допомоги по догляду за дитиною; допомога у разі отримання травми на виробництві, права на допомогу по безробіттю, права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань; права на зарахування виробничого стажу; права на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості та гідна пенсія.

Внесеними з 1 січня 2016 року змінами до Податкового кодексу України передбачено значне зниження навантаження на фонд оплати праці (доходу), адже запроваджено двократне зниження ставки нарахування єдиного соціального внеску та скасування утримання із заробітної плати (доходу) найманих працівників.

   Аналіз отриманих звітів платників за січень 2016 року по області свідчить, що 6,7 тис. застрахованих осіб, отримують заробітну плату менше мінімальної, що становить 3,5% від загальної кількості застрахованих осіб (191,1 тис.осіб). Кожен 4-й із працездатних громадян області не має офіційних джерел доходу.

   Фактично 1,3 тисячі роботодавців економію від застосування зниженої ставки податку не спрямували на підвищення заробітної плати до мінімального рівня, встановленого законодавством, а використали для самозбагачення. Їх працівники змушені займати мовчазну погоджувальну позицію, боячись втратити місце роботи і зарплату.

   Голова облдержадміністрації Сергій Кузьменко під час апаратної наради 21 березня 2016 року наголосив, що питання економічного розвитку територій та зростання добробуту громадян – це ключові завдання чинної влади. 

Він закликав місцевих керівників братися до роботи, залучати інвестиції і дбати про збільшення зарплат у всіх галузях господарства. Кому це не під силу – мусить поступитися місцем іншим, більш ініціативним.

   У результаті податкових змін та відповідного прийнятого державного бюджету, вважає керівник області, ми отримали унікальну можливість нарощувати заробітну плату. Сергій Кузьменко доручив фіскальній службі вже найближчим часом поінформувати громадськість про реакцію підприємців на податкові нововведення. 

   Фонд оплати праці є основним джерелом формування бюджету Пенсійного фонду України. Також від рівня заробітної плати найманих працівників прямо пропорційно залежить надходження податку з доходів фізичних осіб – основного джерела наповнення місцевого бюджету, відповідно від величини грошових потоків якого залежить утримання місцевої інфраструктури. 

   Представники органів Пенсійного фонду України спільно з іншими контролюючими органами беруть участь в діяльності робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати, детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. 

   Мета органів влади – дійти до кожного громадянина і роботодавця, що у свою чергу забезпечить фінансову стабільність пенсійної системи. Проблеми легалізації заробітної плати можливо вирішити лише спільними зусиллями, тому органи влади постійно спрямовують діяльність на ліквідацію заборгованості з виплати заробітної плати, з метою реалізації ефективного державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, забезпечення конституційного права громадян на своєчасне одержання заробітної плати.

   Шановні роботодавці! Державою зроблено крок назустріч з метою фінансової підтримки вашої діяльності. Тож закликаємо скористатися зазначеними перевагами, офіційно оформляючи трудові відносини з найманими працівниками та легально виплачуючи заробітну плату в повному обсязі, без використання тіньових схем. Такими діями ви сприятимете соціальному захисту та гідному пенсійному забезпеченню працюючих у майбутньому!

   Наймані працівники! Будьте уважні! Не дайте себе ошукати! Вимагайте від роботодавця офіційного оформлення трудових відносин та декларування вашої заробітної плати у повному обсязі (не менше мінімального розміру), а також навіть підвищення її рівня, виходячи з кваліфікації та складності виконуваних обов’язків. Не дайте позбавити себе соціальних благ, забезпечте собі майбутнє, не сприяйте порушенням трудового законодавства!

 

Працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, виплачується середній заробіток протягом одного року.

17 березня 2015 року набрав чинності Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 № 105.

 Виплату працівникам середнього заробітку буде здійснювати підприємство відповідно до ст. 115 Кодексу законів про працю України (не рідше двох разів на місяць).

 Міністерство соціальної політики перераховує кошти на зазначені цілі обласним департаментам соціального захисту, які направляють їх до районних (міських) управлінь, а останні – підприємствам.

 Також визначено порядок Подання документів, на підставі яких буде здійснюватися компенсація. Підприємство зобов’язане систематично подавати органам соцзахисту звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, погоджений районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби.

 Обчислення середнього заробітку працівників здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої зарплати.

 Статтею 119 Кодексу законів про працю України передбачено, що за працівниками, призваними на військову службу за призовом при мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності.

Верховна Рада ухвалила, а Президент підписав Закон від 02.03.2015 N 219-VIII, яким вносяться зміни до Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці.

Так, передбачено, що по 31 грудня 2015 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізособам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами розмір єдиного внеску, встановлений ч. 5 та абз. 2 ч. 6 ст. 8 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для платників єдиного внеску, визначених в абз. 2, 3, 4 та 7 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону, застосовується з понижуючим коефіцієнтом (далі - коефіцієнт), якщо платником виконуються одночасно такі умови:

  • база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;
  • після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;
  • кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 % середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік. Ця умова не застосовується до платників єдиного внеску, визначених в абз. 3 та 4 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону.

Коефіцієнт щомісячно обчислюється платниками самостійно.

Якщо в результаті розрахунку коефіцієнта його значення складає менше ніж 0,4, то платник застосовує коефіцієнт 0,4.

З 1 січня 2016 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізособам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами ставки єдиного внеску, встановлені ч. 5 та абз. 2 ч. 6 ст. 8 Закону для платників єдиного внеску, визначених в абз. 2, 3, 4 та 7 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону, застосовуються з коефіцієнтом 0,6.

Крім цього, визнано таким, що втратив чинність, п. 3 розд. II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону від 28.12.2014 N 77-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці".

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

У 2014 році органами Пенсійного фонду в області спільно з органами влади, соціальними партнерами, державною виконавчою службою вдалось скоротити загальну суму боргу зі страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування на 6,5 млн.грн.

Сьогодні кожний громадянин знає, що рівень його майбутньої пенсії залежить від страхового (трудового) стажу та заробітної плати, з якої проводиться нарахування та сплата внесків до Пенсійного фонду. Своєчасне й повне відрахування платежів до Фонду – це обов’язок щодо соціального захисту працівників. Однак не всі керівники підприємств-боржників дбають про достойне забезпечення старості своїх працівників.

Через несплату страхових внесків до Пенсійного фонду підприємствами-боржниками області до 2011 року – періоду впровадження єдиного соціального внеску, працівники втратили від одного місяця до шести років страхового стажу. Наприклад, Олександрійська філія ЗАТ “Енерговугілля” має заборгованість із сплати страхових внесків в сумі 23,2 млн.грн., найманим працівникам не зараховано 41 місяць страхового стажу (розпорядник майна – Кириченко Є.О.), державне підприємство “Трест “Олександріярозрізобуд” – 1,4 млн.грн., 4 місяці (керуючий Усачов О.М.), державне ВАТ “Олександрійська автобаза” дочірнє підприємство ДХК “Олександріявугілля” – 264,2 тис.грн., 71 місяць страхового стажу (ліквідатор Бєлова О.А.), підприємство ДХК “Олександріявугілля” – 47,7 тис.грн., 11 місяців страхового стажу (ліквідатор Коц-Готліб В.О.).

У державного підприємства “Гайворонський завод безалкогольних напоїв заборгованість із страхових внесків склала 109,3 тис.грн. та відповідно 20 місяців не зарахованого стажу (керівник Шимановська Г.Л.), на ПрАТ “Долинське АТП-13541” – 30,6 тис.грн., відповідно не зараховано страховий стаж працівникам підприємства за грудень 2010 року (керівник Курінський О.В.), державне підприємство “Маловисківський спиртовий завод” заборгувало 1,8 млн.грн. та відповідно є 69 місяців не зарахованого стажу (керівник Альба О.В.), “Олександрівське ремонтно-транспортне підприємство” – 50,7 тис.грн. та 6 місяців не зарахованого стажу (керівник Порядько О.А.).

Згідно з чинним законодавством страховий стаж найманим працівникам буде зараховано лише після погашення підприємствами заборгованості із сплати страхових внесків в повному обсязі.

Відповідно до статті 16 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”застраховані особи мають право отримувати від страхувальника підтвердження про сплату страхових внесків і вимагати такої сплати, в тому числі у судовому порядку. Кожна застрахована особа має право періодично цікавитися тим, як розраховується роботодавець із Пенсійним фондом, при неналежному виконанні роботодавцем своїх обов’язків звертатись із позовом до суду та вимагати від підприємства повної сплати страхових внесків.

      Управління Пенсійного фонду України в Добровеличківському районі Кіровоградської області повідомляє, що для забезпечення якісного наповнення Державного реєстру застрахованих осіб надає консультації щодо заповнення таблиць 5, 6, 7, 8 та 9 Додатку 4, Додатку 5, Додатку 6, Додатку 7 Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

     Тому нагадуємо, що для вирішення питань, які виникають при складанні вищевказаних додатків, можна звертатися до спеціалістів управління Пенсійного фонду України в Добровеличківському районі за телефоном 51402, засобами SKAYPE, веб – порталу електронних послуг Пенсійного фонду України portal.pfu.gov.ua, електронною поштою dvpfu@ukr.net

Надання консультацій управлінням Пенсійного фонду України в Добровеличківському районістрахувальникам  при складанні звітності єдиного соціального внеску

 

       Управління Пенсійного фонду України в Добровеличківському районі повідомляє, що на забезпечення якісного наповнення Державного реєстру застрахованих осіб надає консультації щодо заповнення таблиць 5-9 Додатку 4, Додатку 5, Додатку 6, Додатку 7 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

     За вирішенням питань, які виникають при складанні вищевказаних додатків звертатися до спеціалістів громадської приймальні за принципом “єдиного вікна”  управління Пенсійного фонду України в районі за телефоном 52362 та 52270