Навігація

Календар
«    Грудень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Зворотній зв'язокЗв'язок з адміністрацією сайту

Корисні посилання
Безвіз
Держспоживслужба
Гаряча лінія земельний
75 Кіровоградська область
Земля учасникам АТО
Енергозбереження
Центр допомоги учасникам АТО
Корупція
Тарифна децентралізація
Маєте проблеми зору?
Для збільшення розміру
шрифту натисніть на
клавіатурі одночасно
"Ctrl" і "+"

Опитування
Відповідь, отримана на Ваше звернення до адміністрації Добровеличківського району оброблена:

Корисні посилання

11 жовтня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон), яким внесено зміни до 29 законодавчих актів України.

Закон передбачає перерахунок раніше призначених пенсій (осучаснення пенсій) з  1 жовтня 2017 року з використанням:

середньої заробітної плати за останні три роки (2014 – 2016) у розмірі  3764,40 грн. (останнє осучаснення пенсій проводилось у 2012 році із застосуванням середньої заробітної плати за 2007 рік у розмірі 1197,91 грн.);

зниження величини оцінки одного року страхового стажу з 1,35% до 1%;

показника прожиткового для осіб, які втратили працездатність, станом на 01 грудня 2017 року (1373 грн.), збільшеного на 79 грн., тобто 1452,00 грн. (до жовтня 2017 року прожитковий мінімум складав 1312 грн.).

Статтею 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено, що мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу (якщо пенсія призначена до 1 жовтня 2011 року – стаж відповідно складає 25 і 20 років) встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Докладніше...>>>

 

І. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

 

Законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення пенсій» розроблено з метою: врегулювання фінансової збалансованості; створення справедливої системи пенсійного страхування; відновлення диференціації розмірів пенсій залежно від заробітку; заміни механізму відшкодування пільгових пенсій на сплату єдиного внеску; перегляду умов призначення пенсій за віком на пільгових умовах та за вислугу років; впровадження єдиних підходів до обчислення пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

 

ІІ. Основні зміни, які найбільше впливають на пенсійне забезпечення

Законопроект пропонує:
1. Перерахунок раніше призначених пенсій з 01.10.2017 р., із використанням:

- середньої зарплати за останні 3 роки (2014 - 2016) у розмірі 3764,40 грн.;

- зниження вартості одного року стажу, що застосовується для обчислення пенсій з 1,35% до 1 %;

- стажу 30 років для жінок та 35 років для чоловіків для обчислення:

- пенсії в мінімальному розмірі (для пенсій, призначених до 01.10.2011 р., - при стажі 20 років у жінок і 25 років у чоловіків);

- доплати за понаднормовий стаж (стаж понад 30/35 років, а для пенсій призначених до 01.10.2011 р. – за стаж відповідно 20/25 років);

- показника прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, встановленого на 01.12.2017 р. (1373,00 грн.), замість такого показника станом на 01.10.2017 р. (1312 грн.).

2. Різні правила призначення пенсій за віком на перехідний період 2017 - 2019 рр.:

 у 2017 році:

- із застосуванням середньої зарплати за 2014 - 2016 роки, у розмірі 3764,40 грн. та вартості одного року стажу – 1,35%;

            у 2018 році:

- із застосуванням середньої зарплати за 2016-2017 роки та вартості одного року стажу – 1%;

            починаючи з 2019 року:

- із застосуванням середньої зарплати за останні три роки та вартості одного року стажу – 1%.

 

3. Мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється:

- на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян при стажі 30 років для жінок та 35 років для чоловіків (для пенсій, призначених до 01.10.2011 р. – за наявності стажу, відповідно, 20 років у жінок та 25 років у чоловіків);

- з 01.01.2018 р. на рівні 40 відсотків від мінімальної заробітної плати, але не менше ніж розмір прожиткового мінімуму, при стажі 30/35 років, після досягнення 65 років;

- у разі відсутності повного стажу – пенсія виплачується в розмірі, пропорційному наявному страховому стажу, виходячи з мінімального розміру пенсії;

- для шахтарів у розмірі 80 % зарплати для обчислення пенсії, але не менше як три розміри прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.

 

4. Запровадження гнучкого «коридору» пенсійного віку (60-63-65 років) для призначення пенсій за віком:

- за наявності 25 років стажу на 01.01.2018 р. – призначати пенсію у 60 років. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на 12 місяців до досягнення 35 років в 2028 році;

- за наявності стажу на 01.01.2018 р. від 15 до 25 років – призначати пенсію у 63 роки. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на 12 місяців до досягнення діапазону від 25 років до 35 років у 2028 році;

- за наявності стажу на 01.01.2019 р. - 15 років, але менше ніж 16 років, що давали б право виходу на пенсію у 63 роки, - призначати пенсію у 65 років. Діапазон необхідного стажу щорічно збільшувати на 1 рік. Тобто, з 2028 року призначати пенсії у 65 років особам, які матимуть 15 – 25 років стажу.

5. Особам, які не матимуть 15 років стажу, призначати державну соціальну допомогу при досягненні ними 65 років.

У період з 01.01.2018 р. по 31.12.2020 р. призначати тимчасову державну соціальну допомогу особам, які досягли встановленого пенсійного віку, мають страховий стаж не менше 15 років, але не набули права на пенсійну виплату – на період до набуття права на пенсію за віком, в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

6. Щорічна індексація пенсій з 2021 року відбуватиметься шляхом збільшення (перерахунку) середньої зарплати, з якої обчислено пенсію, на 50 % зростання середньої зарплати за 3 попередні роки та на 50 % зростання індексу споживчих цін за попередній рік. У 2019 - 2020 роках індексацію пенсій здійснювати за окремим рішенням Кабінету Міністрів України.

 

ІІІ. Інші запропоновані зміни:

 

1. Надати можливість «купити» до 24 місяців стажу. Тривалість «купленого» стажу враховувати лише для визначення права на пенсію (для підвищення розміру пенсії не враховувати).

2. Відмінити призначення пенсій за вислугу років (за певними винятками, зокрема для осіб які мають необхідну вислугу років станом на 1 жовтня 2017 року); виплату призначених пенсій здійснювати за рахунок коштів державного бюджету.

3. Зберегти право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали 5 дітей або інвалідів з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); ліліпутів та диспропорційних карликів (40/45 років); чорнобильців (із зниженням пенсійного віку); осіб які працювали за Списком № 1 та № 2.

4. Зупинити зменшення розміру пенсій жінкам, що скористалися достроковим виходом на пенсію у 55 років. Зменшення розміру пенсії за віком застосовувати до досягнення пенсійного віку та протягом періоду, який дорівнює кількості повних та неповних місяців дострокового виходу на пенсію після досягнення жінкою пенсійного віку. Після завершення цього періоду розмір пенсії переглядається без застосування зниження пенсії з дати, наступної за завершенням цього періоду.

5. Спеціальні пенсії автоматично переводити на пенсії, обчислені на загальних підставах, якщо розмір такої пенсії буде вищим. На перехідний період зберігати право на спеціальні пенсії для осіб, які набули необхідного стажу станом на 01.05.2016 р.

 6. Відновити з 1 жовтня 2017 року виплату пенсій працюючим пенсіонерам у повному розмірі.

З 1 січня 2017 року фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, зобов’язані сплатити єдиний внесок за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску*. Відповідні періоди здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу** зараховуються пропорційно до сплаченого єдиного внеску.

 

У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб підприємців становить 704 грн. на місяць (3200 грн. х 22 відсотки).

 

Отже, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов’язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 грн. щомісяця.

 

Водночас:

 

Для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу як повний місяць, необхідно сплати за місяць єдиний внесок в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, тобто 704 грн.

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн. за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та її розмір.

 

 *Мінімальний страховий внесок - сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п. 5 частини першої ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»);

 

**Страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок (частина перша ст. 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»

 

 

Порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій регулюється Законом України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 р. № 400/97-ВР (далі –ЗУ№400) та Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій від 03.11.1998 р. № 1740, затвердженим Постановою  Кабінету Міністрів України (далі – Порядок №  1740).

З 1 січня 2017 року   Законом від 20.12.2016 р. № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» скасовано збір на обов’язкове державне пенсійне страхування з валютних операцій.

 

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів

 

Платники збору (ст. 1 п.6 ЗУ № 400 та п. 6 Порядку № 1740) – фізичні особи та суб'єкти господарювання, які подають ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю.

Об'єкт оподаткування (ст. 1 п.7 ЗУ № 400) – вартість основного дорогоцінного металу (золото, срібло, платина, паладій), у перерахунку на вагу чистого металу, що міститься у сплаві, з якого виготовлено ювелірний чи побутовий виріб, визначена за офіційним курсом Національного банку України на банківські метали на час подання платником збору ювелірних та побутових виробів на клеймування до казенного підприємства пробірного контролю.

Ставка збору (ст. 4 п.7 ЗУ № 400) – 10% від об'єкта оподаткування.

Сплата збору на обов'язкове державне пенсійне страхування відбувається при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами та суб'єктами господарювання, у безготівковій та/або готівковій формі.

Контроль за сплатою (утриманням) зазначеного збору при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів здійснює Державна фіскальна служба України.

Звіт. Казенні підприємства пробірного контролю подають до 20 числа місяця, що настає за звітним, до органів Пенсійного фонду України звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні клеймування виробів державним пробірним клеймом.

Перелік казенних підприємств пробірного контролю розміщено на офіційному веб-сайті Державної пробірної служби України www.assay.gov.ua.

 

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі

 

Платники збору при набутті права власності на легкові автомобілі (ст. 1 п.7 ЗУ № 400 та п.12 Порядку № 1740) – підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, крім випадків забезпечення легковими автомобілями інвалідів згідно із законодавством та успадкування легкових автомобілів відповідно до закону.

Об'єкт оподаткування (ст.2 п.6 ЗУ № 400) –  вартість легкового автомобіля.

Диференційовані ставки збору в залежності від вартості легкового автомобіля (ст.4 п.8 ЗУ № 400 та п.13 Порядку № 1740) :

  • 3 %– якщо об'єкт оподаткування не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року;
  • 4 % – якщо об'єкт оподаткування перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року;
  • 5 % – якщо об'єкт оподаткування перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року.

Для розрахунку вартості легкового автомобіля використовується прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений законом на 1 січня звітного року.

З 1січня 2017 року:

  • не перевищує або дорівнює 264 тис. грн.– сплачується 3% (якщо об’єкт оподаткування не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
  • більше ніж 264 тисячі грн. або дорівнює 464 тис. грн. – 4% (якщо об’єкт оподаткування перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
  • більше ніж 464 тис. грн. – 5% (якщо об’єкт оподаткування перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Проконсультуватися щодо процедури отримання послуг із реєстрації та перереєстрації транспортного засобу можна, зателефонувавши за номером: (044) 290-19-88 або на офіційній сторінці у мережі Facebook Головного сервісного центру МВС.

 

Зверніть увагу!

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з вартості легкового автомобіля сплачується без врахування податку на додану вартість.

Не проводиться сплата збору у випадках, коли транспортний засіб не відноситься до категорії легкових автомобілів та при повторній реєстрації в Україні.

 

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з купівлі-продажу нерухомого майна

 

Платники збору (ст. 1 п.9 ЗУ № 400 та п.15-1 Порядку № 1740) – підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.

Об'єкт оподаткування (ст. 2 п.8 ЗУ № 400 та п.12 Порядку № 1740) – вартість нерухомого майна, зазначена в договорі купівлі-продажу такого майна.

Нерухомим майном визнається жилий будинок або його частина, квартира, садовий будинок, дача, гараж, інша постійно розташована будівля, а також інший об'єкт, що підпадає під визначення групи 3 основних засобів та інших необоротних активів згідно з Податковим кодексом України.

Ставка збору (ст.4 п.10 ЗУ № 400 та п.15-1 Порядку № 1740) – 1% від об'єкта оподаткування.

Звітність. Діючим законодавством не передбачено подання звітності щодо сплати збору при купівлі авто та нерухомості.

 

 

З 06.02.2017 року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції» від 18.10.2016 № 1683-VIII (далі – Закон 1683).

Законом 1683 розширено коло осіб, які мають право дострокового виходу на пенсію за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками – 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок.

З урахуванням внесених змін право на призначення дострокової пенсії за віком при дотриманні вищезазначених умов з 06.02.2017 будуть мати:

- військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення,

- військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при захисті Батьківщини або при виконанні інших обов’язків військової служби (службових обов’язків), або внаслідок захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення,

- дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які померли (загинули) у період проходження військової служби (виконання службових обов’язків) чи після звільнення із служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при виконанні обов’язків військової служби (службових обов’язків), захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення,

- особи, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, за умови, що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 20 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

- особи, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус інваліда війни відповідно до пунктів 12 та 13 статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

- особи з числа резервістів і військовозобов’язаних, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту  19 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

- особи з числа резервістів і військовозобов’язаних, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та стали інвалідами внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано інваліда війни відповідно до пункту 11 статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

- дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки осіб, які, перебуваючи у складі добровольчих формувань, загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до абзаців шостого та сьомого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

- дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки резервістів і військовозобов’язаних, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до абзацу восьмого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Тобто з 06.02.2017 право дострокового виходу на пенсію за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками – 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок надано військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, добровольцям, резервістам, військовозобов’язаним, яким надано статус інваліда війни або учасника бойових дій у зв’язку з безпосередньою участю в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, безпосереднім перебуванням в районах антитерористичної операції у період її проведення, а у разі загибелі (смерті) таких осіб - членам їх сімей.

Для призначення дострокової пенсії залежно від категорії, до якої вона належить, особа має надати:

- посвідчення інваліда війна, учасника бойових дій або члена сім’ї загиблого,

- довідку про період (періоди) участі у бойових діях або в антитерористичній  операції в районах її проведення,

- довідку МСЕК про визнання інвалідом внаслідок поранення, контузії, каліцтва, одержаних при захисті Батьківщини або при виконанні інших обов'язків військової служби (службових обов'язків), під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення або внаслідок захворювання, пов'язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов'язку,

 - висновок МСЕК щодо причинного зв'язку смерті особи з пораненням, контузією, каліцтвом, отриманими при виконанні обов'язків військової служби (службових обов'язків), під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, або захворюванням, пов'язаним з перебуванням на фронті, ліквідацією Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов'язку,

- документи, на підставі яких надано статус інваліда війни, учасника бойових дій або члена сім’ї загиблого,

-  документи про вік та стаж особи.