Навігація

Календар
«    Грудень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Зворотній зв'язокЗв'язок з адміністрацією сайту

Корисні посилання
Безвіз
Держспоживслужба
Гаряча лінія земельний
75 Кіровоградська область
Земля учасникам АТО
Енергозбереження
Центр допомоги учасникам АТО
Корупція
Тарифна децентралізація
Маєте проблеми зору?
Для збільшення розміру
шрифту натисніть на
клавіатурі одночасно
"Ctrl" і "+"

Опитування
Відповідь, отримана на Ваше звернення до адміністрації Добровеличківського району оброблена:

Корисні посилання

01.01.2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році». (Закон від 20.12. 2016 р. № 1791-VIII)

01.01.2017 року набрав чинності Закон України  «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні (Закон від 21.12.2016 р. № 1797-VIII)

Законом внесено комплексні зміни до розділів ПКУ, які стосуються адміністрування податків та зборів, податку на прибуток, ПДФО, ПДВ, акцизного податку, рентної плати та податку на майно, спеціальних податкових режимів;

Крім того: У рамках так званої "антикорупційної реформи органів ДФС" внесено значні зміни до Податкового кодексу України в частині адміністрування податків,

 зокрема:

  • електронний кабінет платника податку закріплено законодавчо

Розширюється та законодавчо закріплюється функціонування електронного кабінету платника податків. З 2017 року практично весь документообіг між платниками податків та фіскальними органами планується перевести у електронний формат. Це може зменшити корупційні впливи, полегшити та прискорити документообіг.

  • план документальних перевірок завчасно розміщуватиметься на сайті ДФС;
    • зменшено розмір пені при самостійному виправленні помилок;
    • змінено процедуру розстрочення та відстрочення сплати податків та інше.

     Прийнятий Закон України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" від 21.12.2016 р. N 1801-VIII Розмір мінімальної заробітної плати на весь 2017 рік збільшено вдвічі, тобто він складе 3200 грн замість 1600.
Відповідно, зміняться всі похідні показники, до яких належать:
• мінімальний розмір ЄСВ;

• ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
• ставки єдиного податку для фізичних осіб - підприємців I та II груп;

• порядок сплати збору за спеціальне використання лісових ресурсів;

Прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року не зміниться, тобто складатиме 1600 грн, з 1 травня підвищиться до 1684 грн, з 1 грудня - до 1762 грн.

Прожитковий мінімум впливає на:

• мінімальний та максимальний розмір пенсії за віком;


• максимальний розмір заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок;


• розмір податкової соціальної пільги;


• коефіцієнти (суми) індексації заробітної плати.

  1. ЄДИНИЙ ПОДАТОК

01 січня 2017 року набрав чинності Закон України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Як ми вже говорили, перед прийняттям Державного бюджету, Верховною радою України був прийнятий Законопроект №5132 «Про внесення змін у Податковий кодекс України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», який вніс відповідні зміни до п. 293.1 і пп. 1 п. 293.2.

Розглянемо їх більш детально і з’ясуємо, як вони змінять суму податків, які буде зобов’язана заплатити ця категорія платників:

  • Платники 1 групи. Для цієї категорії платників єдиного податку відбулися найбільш кардинальні зміни. Пов’язані вони з тим, що тепер ця група платників сплачує єдиний податок у відсотках (фіксована ставка) не від розміру мінімальної заробітної плати, а від розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 1 січня звітного року.
  • Платники 2 групи. Тут все залишилося як і раніше. Єдиний податок сплачується у відсотках (фіксована ставка) від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року.
  • Платники 3 групи. Дана категорія платників єдиного податку, як і раніше, сплачує єдиний податок у відсотках від суми отриманого доходу. Розмір ставки єдиного податку, так само залежить від того, чи є цей платник ще й платником ПДВ (3 або 5% відповідно).

Оскільки сам бюджет України з 1 січня 2017 року підвищує соціальні стандарти до наступних розмірів:

  • розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становитиме 1600 грн.,
  • розмір мінімальної зарплати — 3200,00 грн.,

то, відповідно ми можемо вирахувати максимальні ставки для платників єдиного податку 1 і 2 груп. Так, для платників 1 групи це буде 160 грн. (1600*10%), а для платників другої групи 640 грн. (3200 * 20%).

  • неплатники ПДВ ведуть Книгу обліку доходів (далі – КОД);
  • платники ПДВ заповнюють Книгу обліку доходів і витрат (далі – КОДВ).

Вести КОД та КОДВ необхідно за формами, затвердженими наказом МФУ від 19.06.2015 р. № 579. При цьому якщо ви на момент затвердження нових форм Книг обліку (а це сталося 28.07.2015 р.) користувалися Книгами старої форми (затверджені наказом МФУ від 15.12.2011 р. № 1637), то відповідно до п. 5 цього наказу вони є чинними до їх закінчення.

А що робити, коли аркуші у Книзі закінчаться? У разі закінчення КОД (КОДВ) протягом звітного періоду вам доведеться зареєструвати нову КОД (КОДВ), в якій наростаючим підсумком продовжуємо робити записи. Її ж «попередницю» необхідно зберігати протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис (п. 7 Порядків для КОД та для КОДВ).

Зазначається отримана сума доходів (окремо в готівковій та безготівковій формі!) 

Записи у Книгах виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого:

  • отримано дохід (окремо про кош­ти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та отримані готівкою, у вигляді безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), а у платників ПДВ ще й суми кредиторської заборгованості, за якою минув строк позов­ної давності);

НА ЗАМІТКУ. Єдинники-посередники відображають тут тільки суму своєї винагороди, яка і є їх доходом (лист ДФСУ від 12.08.2015 р. № 17056/6/99-99-15-0301-15

ВАЖЛИВО! У Книгах слід виводити сумарні підсумки за місяць, квартал, рік. Причому, і у сумарних підсумках доведеться виокремлювати готівковий та безготівковий доходи.

Відповідно до абз. 3 п. 3 Порядків для КОД та КОДВ внесення виправлень в КОД (КОДВ) у паперовій формі здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або додатного значення), який засвідчується підписом платника податку. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Старий «неправильний» запис ми не закреслюємо, як це робили раніше.

Отже, якщо протягом дня доход ви не отримували, вносити записи та проставляти прочерки у КОД (КОДВ) не потрібно 

Згідно з п.п. 2 п. 6 Порядку № 579 дохід треба відображати щоденно з підсумком за місяць, квартал та рік в грошовій формі (окремо в готівковій та безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі.
Про якісь роз’яснення ДФСУ з цього приводу нам невідомо, тому будемо намагатися знайти відповідь на це запитання самостійно. На нашу думку, тут можливі, принаймні два варіанти заповнення:

  • у графі 1 у наступних рядках після дати запису вписати окремий рядок «готівка» та «безготівкова форма» («б/г», «поточний рахунок» тощо) — див. приклад нижче;
  • заповнювати два рядки з однаковою датою у графі 1 окремо за готівковою та безготівковою виручкою. При цьому можна робити уточнення щодо форми розрахунків. Зауважте: виводити підсумок доходів за день немає необхідності — Порядки для КОД та КОДВ цього не вимагають (див. приклад нижче).

До КОД вносяться доходи за підсумками робочого дня, які надійшли на розрахунковий рахунок платника. Ці висновки справедливі і для КОДВ.
Єдине, про що у цьому випадку необхідно пам’ятати, – комісія банку. Якщо банк зараховує суму виручки вже за винятком комісії за еквайринг — це не дає приводу зменшувати дохід єдиноподатника. Комісія класифікується як витрати та окремо зазначається в банківській виписці. А, як відомо, витрати не зменшують базу оподаткування ЄП, тож будьте уважні.

  1. 2. АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК.
    Податкові зміни – 2017: виробництво та обіг алкоголю і тютюну

01 січня 2017 року набрав чинності Закон України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році».

Підпунктом 6 п. 2 р. ІІ Закону України від 20.12.2016. р. № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР (далі – Закон № 481).

Зокрема, скасовано обов’язок власників ліцензій на роздрібну торгівлю подавати щомісячний звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв і тютюнових виробів (відповідних уточнень зазнала ч. 3 ст. 16 Закону № 481). Водночас передбачено: штрафи за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів не застосовуються до суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, з дати виникнення зобов’язання щодо подання такого звіту.

        Акцизний податок із роздрібного продажу пального скасовано з 1 січня

Із 1 січня 2017 року під поняття «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» підпадають лише операції з продажу пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну.

Роздрібних торговців алкогольно-тютюновою продукцією, що не звітували про обсяги її обігу в 2016 році, не штрафуватимуть

МФУ наказом від 26.09.2016р. №841 викладено у новій редакції
форму декларації акцизного податку.

Зокрема, декларацію акцизного податку доповнено двома додатками: додатком 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу», що обов’язково заповнюється всіма платниками акцизного податку з реалізації пального (у тому числі виробниками) незалежно від
того, чи був у звітному періоді об’єкт оподаткування;

додатком 9 «Заява про порушення особою,яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування».

Загалом, нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов’язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А, Б, В, Г, Д, Е), що складаються платниками залежно від виду господарської діяльності. З метою уникнення помилок при заповненні платниками декларації акцизного податку з нумерації розділів Декларації вилучено літеру «Ґ», у зв’язку з чим розділ «Ґ» став розділом «Д», відповідно розділ «Д» став розділом «Е».
Також внесено зміни в Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку до розділів звітності, в яких декларуються податкові зобов’язання з реалізації пального (розділ В) та реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (розділ Д).
Додаток 6 заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів з обов’язковим зазначенням відповідного коду органу місцевого самоврядування за КОАТУУ.
Наказ № 841 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22 листопада 2016року. Базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю. Таким чином, платники акцизного податку вперше подали декларацію акцизного податку за новою формою до  20 січня 2017 року за грудень 2016 року

 

ПДФО - Для фізичних осіб підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування.

  • зменшено кількість додатків з чотирьох до двох,
  • змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від впровадження господарської діяльності (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з ПДФО.

Фізособи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з 1 січня 2016 року авансові платежі з ПДФО розраховують та сплачують згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансовий платіж за четвертий квартал не розраховується та не сплачується.

Із новою формою податкової декларації та прикладами щодо її заповнення можна ознайомитися у листі ДФС України від 12.12.2016 р. №39537/7/99-99-13-01-03-17 «Про порядок декларування доходів фізичних осіб».

Ставка ПДФО та військового збору (далі – ВЗ) у 2017 році не зміниться і становитиме відповідно 18% та 1,5%.

А ось база оподаткування зміниться і досить сильно.

Нагадаємо, що для підприємців на загальній системі оподаткування базою для нарахування ПДФО та ВЗ є чистий дохід, тобто різниця між отриманим доходом та понесеними витратами.

Отриманий дохід.  За п. 177.2 ПКУ під ним розуміється виручка у грошовій та негрошовій формі (хоча визначення терміну «виручка» в ПКУ і в 2017 році не буде). Однак з 01.01.2017 р. цю виручку з метою оподаткування можна буде зменшити:

  • якщо ФОП є платником ПДВ – на суму ПЗ з ПДВ (п. 177.3 ПКУ);
  • якщо ФОП – роздрібний торговець підакцизними товарами,  – на суму акцизного податку з реалізованих ним  підакцизних товарів (за новим пп. 177.3.1 ПКУ).

Понесені витрати.  Перелік цих витрат, як і раніше, встановлюватиме п. 177.4 ПКУ.

Але з 2017 р. підприємець зможе враховувати у складі витрат не тільки сплачений ЄСВ, а й:

  •  суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи – підприємця (крім ПДВ, якщо ФОП-платник ПДВ, та акцизного податку, ПДФО та податку на майно);
  • платежів, сплачених за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем;
  • витрати на одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця;

Не включатимуться до витрат підприємця витрати:

  • не пов’язані з провадженням господарської діяльності;
  • на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;
  • на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення;
  • документально не підтверджені.

При цьому ФОП на загальній системі оподаткування отримали право за власним бажанням включати до витрат амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. Якщо таке рішення буде підприємцем прийняте, то:

1) Амортизації підлягатимуть витрати на:

  • придбання основних засобів та нематеріальних активів;
  • самостійне виготовлення основних засобів.

2) Не підлягатимуть амортизації такі основні засоби подвійного призначення:

  • земельні ділянки;
  • об’єкти житлової нерухомості;
  • легкові та вантажні автомобілі.

3) Не підлягатимуть амортизації та повністю включатимуться до складу витрат звітного періоду витрати на:

  • проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів;
  • ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

Розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюватиметься підприємцем лише одним методом – прямолінійним, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.

При цьому те, які активи підприємця можуть бути визнані ним основними засобами, встановлено пп. 14.1.138 ПКУ, а нематеріальними активами – пп. 14.1.120 ПКУ. І їх первісна вартість (тобто,  витрати на придбання чи самостійне виготовлення) мають бути  підтверджені підприємцем документально.

Строк корисного використання таких необоротних активів підприємець визначатиме сам, але він не може бути меншим за мінімальний, встановлений новим пп. 177.4.9 ПКУ.

Єдиний соціальний внесок

Законом України від 06 грудня 2016 року № 1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон № 1774) внесено низку змін до Закону № 2464, які набувають чинності з 01 січня 2017 року, зокрема щодо нарахування та сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (далі – Закон № 1801) визначено:

прожитковий мінімум для працездатних осіб на 2017 рік:

з 01 січня   2017 року – 1600 грн.;

з 01 травня 2017 року – 1684 грн.;

з 01 грудня 2017 року – 1762 гривні;   

мінімальна заробітна плата у 2017 році відповідно до Закону № 1801:

з 01 січня 2017 року – 3200 гривень.

Оскільки для фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, крім фізичних осіб – підприємців віднесених до першої групи платників єдиного податку, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток), то мінімальна сума єдиного внеску для таких осіб за 2017 рік складатиме:

з 01 січня – 704 грн. (3200 х 22 відсотки).

Для фізичних осіб – підприємців віднесених до першої групи платників єдиного податку, визначених у підпункті 1 пункту 291.4 статті 291 ПКУ, та скористалися зазначеною нормою, мінімальна сума єдиного внеску у 2017 році складатиме:

з 01 січня 2017 року – 352 грн. (3200 х 0,5 х 22 відсотки).

Водночас наголошуємо, що страховий стаж таким особам буде зараховуватись пропорційно сплаченому єдиному внеску.    

З 01.01.2017 фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта статті 4 Закону № 2464 у редакції Закону № 1774).

Зазначена норма не застосовується до осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.