Навігація

Календар
«    Квітень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 

Зворотній зв'язокЗв'язок з адміністрацією сайту

Корисні посилання
Безвіз
Sydtcn
Sydtcn
Безвіз
Безвіз
Держспоживслужба
Гаряча лінія земельний
75 Кіровоградська область
Земля учасникам АТО
Енергозбереження
Центр допомоги учасникам АТО
Корупція
Тарифна децентралізація
Маєте проблеми зору?
Для збільшення розміру
шрифту натисніть на
клавіатурі одночасно
"Ctrl" і "+"

Опитування
Відповідь, отримана на Ваше звернення до адміністрації Добровеличківського району оброблена:

Корисні посилання

Чи чули ви, що пенсію можна оформити, не виходячи зі свого дому – в «один дотик»? З серпня цього року Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії – в «один дотик» через Веб-портал електронних послуг Фонду.

В чому перевага такого способу? Ні черг, ані витрат власного часу на відвідування сервісного центру.

Що необхідно? Електронний цифровий підпис та наявність Інтернету на комп’ютері.

Як скористатися?

  1. Зареєструватися на Веб-порталі електронних послуг https://portal.pfu.gov.ua/
  2. Обрати пункт «Заява на призначення пенсії».
  3. Заповнити анкету.
  4. Завантажити документи.
  5. Підписати заяву електронним підписом.
  6. Відправити її до ПФУ.
  7. Дочекатися СМС (протягом 10 днів) – і прийти до сервісного центру за своїм пенсійним посвідченням.

Сервіс призначення пенсії в «один дотик» – один зі складових частин системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі (“Е-ПЕНСІЯ”), що реалізується Пенсійним фондом України, і включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організації обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

Серед іншого, на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можна також:

- налаштувати послугу безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи);

- отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії);

- застрахованим особам через особистий кабінет отримувати інформацію про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем;

- через кабінет страхувальника отримувати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.

Головне управління Пенсійного фонду в Кіровоградській області повідомляє, що сьогодні мешканці Кіровоградщини зможуть отримати усі пенсійні послуги – від інформаційних до призначення пенсії – не лише у сервісних центрах Пенсійного фонду України, які є у кожному місті та районі області, але і звернувшись до фахівців Фонду, які працюють на віддалених робочих місцях.

Такі своєрідні осередки головного управління створені у 24-х адміністративних одиницях Кіровоградщини: 12 – у об’єднаних територіальних громадах (ОТГ) та 12 – у центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП), селищних та сільських радах, установах, організаціях та підприємствах.

Обслуговування громадян на віддалених робочих місцях нещодавно переважно зводилося до надання консультацій з питань пенсійного забезпечення. Наразі Пенсійний фонд України провів оснащення усіх віддалених робочих місць сучасною комп’ютерною технікою. Завдяки цьому громадяни уже сьогодні без необхідності в додатковому зверненні до сервісних центрів мають можливість отримати увесь спектр пенсійних послуг, серед яких подання заяв про призначення (перерахунок) пенсій, замовлення пенсійних посвідчень, видача довідок про доходи пенсіонера та інших довідок з реєстру застрахованих осіб тощо.

Мешканцям області необхідно лише завітати до ЦНАПу, ОТГ, селищної або сільської ради населеного пункту, де створено відповідне робоче місце для фахівців Фонду в області. Детальний перелік усіх віддалених робочих місць Фонду в області, графіки їх роботи можна знайти на інформаційній сторінці Веб-порталу Пенсійного фонду України за посиланням www.pfu.gov.ua в розділі «Контакти» та на офіційній сторінці головного управління Пенсійного фонду в області у соціальній мережі Facebook.

Фізичні особи – підприємці, які не здійснюють підприємницьку діяльність, не подають звітність та мають заборгованість зі сплати єдиного внеску, відповідно до  чинного законодавства зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до моменту державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

За даними головного управління Державної фіскальної служби в області, щодо 6 611 фізичних осіб – підприємців, заборгованість яких станом на 01.06.2019 року складає 125,5 млн. грн. (77% загальної суми), щоквартально відбувається нарахування зобов’язань, із них 4 175 осіб – ті, хто понад три роки не звітує про свою діяльність до органів Державної фіскальної служби в області.

Враховуючи вищенаведене, рекомендуємо з питань обчислення і сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, погашення існуючої заборгованості, припинення підприємницької діяльності тощо звертатись до органів Державної фіскальної служби на відповідній території.

 

З 1 липня 2019 року органами Пенсійного фонду України будуть автоматично проведені перерахунки пенсійних виплат у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму.

Згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» з 1 липня 2019 року збільшиться прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність з 1497 грн. до 1564 грн.

  Перерахунку підлягатимуть:

  • мінімальні розміри пенсій;
  • доплата за понаднормативний стаж;
  • пенсії за особливі заслуги перед Україною;
  • підвищення ветеранам війни;
  • підвищення жертвам нацистських переслідувань;
  • мінімальні розміри пенсій учасникам бойових дій та інвалідам війни;
  • мінімальні розміри пенсій особам з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою та інвалідам з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС;
  • надбавка донорам.

Таким чином, пенсійні виплати тих осіб, які отримують пенсію в мінімальному розмірі (1497 грн) збільшаться на 67 грн і становитимуть 1564 грн.

Тим особам, які отримують пенсійні виплати більші за мінімальні, буде перераховано доплату за понаднормативний стаж, яка визначається у відсотках від прожиткового мінімуму.

Розміри підвищення пенсій з 01.07.2019 р. кожному пенсіонеру визначатимуться в індивідуальному порядку та в залежності від того, яка складова пенсійної виплати перераховуватиметься (доплата за понаднормативний стаж, доплата до мінімального розміру пенсій, підвищення або надбавки).

Звертаємо увагу, що право на перерахунок пенсії з 01.07.2019 р. мають лише непрацюючі пенсіонери.

Працюючим пенсіонерам перерахунок пенсії у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму здійснюється після звільнення з роботи.

Нагадуємо працюючим або тим, які займаються підприємницькою діяльністю, пенсіонерам, про необхідність своєчасного (протягом 10 днів з дня працевлаштування) повідомлення органів Пенсійного фонду України про своє працевлаштування.

Кожен мешканець Кіровоградщини може отримати довідки від Пенсійного фонду України без особистого відвідування сервісних центрів за умови реєстрації на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua).

Як зареєструватися?

  1. За допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП), який можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Це можна зробити в органах Державної фіскальної служби Кіровоградської області. Реєстрація на Веб-порталі осіб, які мають електронне пенсійне посвідчення, яке одночасно є платіжною банківською карткою, здійснюється автоматично.
  2. За допомогою логіну та паролю, які можна отримати при зверненні в будь-який сервісний центр з паспортом та ідентифікаційним кодом.

Які саме довідки можна отримати в електронному вигляді?

Пенсіонери можуть отримати довідки про доходи.

Працюючі громадяни – ОК-5, ОК-7 та Додаток 9.

Страхувальник (роботодавець) може отримати інформацію за допомогою ЕЦП про осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах, замовити Додаток 9 та отримати його за 5 хвилин від імені Юридичної особи.

Довідки, сформовані в електронному вигляді, дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання електронних послуг, посольствах та консульських установах, для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, територіальних органах міграційної служби

Основний електронний ресурс Пенсійного фонду України – Веб-портал електронних послуг (portal.pfu.gov.ua) – постійно удосконалюється та спрощується для користування. Разом з тим, попит на отримання довідок безпосередньо в сервісних центрах головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області не зменшується – з початку року видано 32,6 тисяч довідок мешканцям області.

Працюючі громадяни звертаються переважно за отриманням довідок за формами ОК-5, ОК-7 та Додатку 9, а пенсіонери – за довідкою про доходи (розмір пенсійних виплат).

Довідка ОК-5 формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, та містить відомості про суми заробітку для нарахування пенсії і страховий стаж. Тому вона, як правило, використовується органами Пенсійного фонду для призначення (перерахунку) пенсії.

Довідка ОК-7 формується за період з 2011 року і містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок (у межах максимальної величини) та страховий стаж.

Додаток 9 або «Довідка про трудовий та страховий стаж» формується за період з 2004 року і не містить суми нарахованої заробітної плати, але в ній чітко визначено, за який період страхові внески сплачені в повному обсязі, а за який – частково. Наразі роботодавці активно використовують цей вид довідки для визначення страхового стажу під час нарахування допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою непрацездатності.

Довідки про розмір пенсії видаються за будь-який період за вимогою пенсіонера.

На сьогодні усі довідки можна отримати у будь-якому органі Пенсійного фонду України незалежно від прописки, місця фактичного проживання чи перебування на обліку. У сервісних центрах довідки видаються громадянам особисто при наявності документу, що засвідчує особу, або через представника, повноваження якого оформлено у встановленому законом порядку.

Окрім цього, необхідну довідку можна отримати і під час проведення виїзних прийомів громадян, на віддалених робочих місцях, а також – дистанційно через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.

Найбільш популярними серед населення послугами, які надаються на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, є отримання довідки про загальний трудовий та страховий стаж та дані про нараховану заробітну плату, а також направлення звернення з будь-якого питання та отримання відповіді без відвідування Пенсійного фонду.

Найчастіше користувачі Веб-порталу електронних послуг звертаються за роз’ясненнями щодо обчислення страхового стажу за даними системи персоніфікованого обліку особам із числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової та альтернативної служби), особам рядового і начальницького складу.

Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон) страховий стаж обчислюється відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку – на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом. Одним із джерел формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку є відомості, які надходять у складі звітності, що подається підприємствами, організаціями, установами, починаючи з 2000 року.

До червня 2016 року звітність щодо зазначеної категорії осіб подавалась за формою, яка не передбачала персоніфікованого відображення нарахованого грошового забезпечення у розрізі застрахованих осіб.

Починаючи з червня 2016 року, відомості про суми нарахованого грошового забезпечення у розрізі кожної застрахованої особи у складі звіту щодо сум нарахованого ЄСВ подаються установами, які нараховують та сплачують єдиний внесок за осіб із числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової та альтернативної служби), осіб рядового і начальницького складу (з дати набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 № 441).

Статтею 24 Закону (у редакції, чинній з 11.10.2017) визначено, що у разі, якщо за період з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні відомості, необхідні для обчислення страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до цього Закону, страховий стаж при призначенні пенсії буде обчислено на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків.

З початку 2019 року в результаті систематичного аналізу головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області звітів платників єдиного соціального внеску та моніторингу даних про оплату праці застрахованих осіб до бюджету області надійшло понад 58 тисяч гривень.

Результат аналітичної роботи головного управління Фонду в області є неодмінною складовою діяльності соціальних партнерів Фонду – органів ДФС та Держпраці. За даними головного управління ДФС у Кіровоградській області, після отриманої аналітичної інформації і в результаті заходів податкового контролю донараховано 765,4 тис. грн єдиного соціального внеску, легалізовано 87 робочих місць. Представниками Управління Держпраці у Кіровоградській області проведено 145 перевірок, виявлено порушень щодо 116 страхувальників (стосовно 1,3 тис. найманих працівників), складено 33 протоколи щодо застосування адміністративних штрафів та направлено до суду, винесено 14 постанов щодо застосування адмінштрафів на суму 7,1 тис. грн, винесено 37 постанов щодо накладання штрафних санкцій на суму 4,7 млн. грн, легалізовано 41 робоче місце.

Наряду з активною моніторинговою роботою головного управління Фонду в області самі працівники теж повинні зайняти чітку позицію та наполягати на виплаті заробітної плати з дотриманням вимог законодавства. Кожному працюючому необхідно, хоча б раз на рік, перевіряти розмір своєї заробітної плати та нарахувань єдиного соціального внеску, які декларує роботодавець, щоб виключити можливість наявності помилок, недостовірності даних та мати впевненість у одержанні справедливо заробленої пенсії. І робити це потрібно не тоді, коли вже досягнуто пенсійного віку, а в період здійснення своєї трудової діяльності!

На сьогоднішній день автоматизована система персоніфікованого обліку надає можливість кожному працюючому особисто за допомогою Веб-порталу Пенсійного фонду України (www.portal.gov.ua) одержати інформацію щодо нарахованої заробітної плати, щомісячного розміру сплачених внесків до Пенсійного фонду України та страхового стажу.