Навігація

Календар
«    Листопад 2019    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Зворотній зв'язокЗв'язок з адміністрацією сайту

Корисні посилання
Безвіз
Sydtcn
Sydtcn
Безвіз
Я маю право
Безвіз
Держспоживслужба
Гаряча лінія земельний
75 Кіровоградська область
Земля учасникам АТО
Енергозбереження
Центр допомоги учасникам АТО
Корупція
Тарифна децентралізація
Маєте проблеми зору?
Для збільшення розміру
шрифту натисніть на
клавіатурі одночасно
"Ctrl" і "+"

Опитування
Відповідь, отримана на Ваше звернення до адміністрації Добровеличківського району оброблена:

Корисні посилання
ПРОЕКТ ПРОГРАМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ Добровеличківського району НА 2016 РІК

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Добровеличківської районної ради

«            »                201    №

 

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Програма економічного і соціального розвитку Добровеличківського району на 2016 рік (далі – програма) розроблена на основі обласної програми «Економічного і соціального розитку Кіровоградської області на 2016 рік»

Під час формування Програми враховано положення:

 

Державної програми активізації розвитку економіки на 2016 рік; Державної програми розвитку внутрішнього виробництва; Програми сприяння зайнятості населення та стимулювання створення нових робочих місць на період до 2016 року;

нових соціальних ініціатив Президента України;

Стратегії економічного і соціального розвитку Кіровоградської області до 2020 року.

Методологічною основою розроблення Програми є:

Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» (стаття 18)

постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року
№ 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» (із змінами і доповненнями).

 

 

МЕТА ПРОГРАМИ

Метою програми є створення належних умов для життєдіяльності й підвищення добробуту населення району на основі активізації інвестиційної діяльності, проведення модернізації підприємств реального сектору економіки, створення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності.

 

  1. I. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

 

  1. РОЗВИТОК СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА ЯК ОСНОВИ СТАЛОГО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

 

Район має значний потенціал для розвитку галузі сільського господарства. Ґрунти району мають високий вміст гумусу і є одними з найкращих в Європі. Загальна площа сільськогосподарських угідь району –114,7 тис. га. (або 5,7% загальної площі сільгоспугідь області), з них рілля – 104,0 тис. га., (або 90,6%). У сфері агропромислового виробництва домінує рослинництво. Зернова галузь є базою та джерелом сталого розвитку більшості галузей агропромислового комплексу та основою аграрного експорту.

У 2016 році посіви зернових та зернобобових культур включаючи кукурудзу займуть 45750 га або 93,8% до площ посіву у 2015 році, валовий збір  складе 178425 тонн або 96,2%  до очікуваних показників 2015 року при середній урожайності 39,0 ц/га. По сільськогосподарських підприємствам району площі посівів займуть 33035 га(100,1%), валовий збір-161211 тонн (100,5%), при середній урожайності 48,8 ц/га.

Прогнозовані площі посіву соняшнику у 2016 році займуть 32210 га, очікуваний валовий збір складе 56378 тонн при середній урожайності 17,5 ц/га, площі сої -13800 га очікуваний валовий збір складе 17940 тонн при середній урожайності 13,0 ц/га, площі ріпаку -1805 га очікуваний валовий збір складе 2437 тонн при середній урожайності 13,5 ц/га.

По сільськогосподарських підприємствах у 2016 році площі соняшнику, займуть 28010 га, що становить 100,0% до 2015 року, очікуваний валовий збір складе 49018 тонн або 103,0 % при середній урожайності 17,5 ц/га, площі сої -10100 або 102,0%, очікуваний валовий збір складе 13430 тонн або 104,4 % при середній урожайності 13,3 ц/га, площі ріпаку -1805 га очікуваний валовий збір складе 2437 тонн при середній урожайності 13,5 ц/га.

Виробництво валової продукції сільського господарства по всіх категоріях господарств на 2016 рік (у порівняних цінах 2010 року) в сумі
515534 тис. грн., що становитиме 100,6 % до 2015 року (в т. ч. по сільськогосподарських підприємствах в сумі 373384 тис. грн. або
103,2 % до 2015 року);

Обсяг виробництва валової продукції рослинництва по всіх категоріях господарств на 2016 рік в сумі 414534 тис. грн. або 100,7 % до 2015 року (в т. ч. по сільськогосподарських підприємствах в сумі 363434 тис. грн. або 103,3 % до відповідного періоду 2015 року);

Обсяг виробництва валової продукції сільського господарства (по сільськогосподарським підприємствам на 1 сільського мешканця) (у постійних цінах 2010 року) складає 19651 грн. або 104,6 %  до 2015 року.

 

1) головні проблеми:

недотримання науково обґрунтованої системи сівозмін та нераціональне землекористування, що призводить до зниження урожайності, втрат вирощеної продукції і погіршення її якості, зниження вмісту гумусу в ґрунтах;

домінування дрібнотоварного виробництва продукції тваринництва ;

низький рівень розвитку ринкової інфраструктури, зберігання та реалізації сільськогосподарської продукції, що призводить до  значних сезонних цінових коливань на продукти харчування;

зменшення поголів'я великої рогатої худоби, що призводить до дефіциту молочної продукції та  яловичини, що не сприяє формуванню повноцінного харчового набору для жителів території;

обмеженість виробництва плодоовочевої продукції .

 

2) головною метою програми на 2016 рік є створення сприятливих умов для розвитку високоефективного конкурентноспроможного аграрного комплексу району, забезпечення продовольчої безпеки.

Основні завдання на 2016 рік:

У сфері підвищення конкурентоспроможності продукції аграрного сектору:

забезпечення пріоритетності розвитку крупнотоварного сільськогосподарського виробництва в першу чергу шляхом надання земельних ділянок юридичним особам;

залучення фінансових ресурсів у аграрний сектор;

посилення селекційної роботи у рослинництві і тваринництві;

сприяння матеріально-технічному оновленню сільськогосподарського виробництва;

сприяння розвитку інфраструктури аграрного ринку;

будівництво сучасних овочесховищ;

розвиток елеваторного господарства;

розвиток харчової промисловості, як структуроформуючої ланки аграрної економіки;

забезпечення рівноправного доступу всіх сільськогосподарських виробників незалежно від форм господарювання та власності до державних та обласних програм підтримки та розвитку агропромислового комплексу, що фінансуються з Державного та обласного бюджетів.

У рослинницькій галузі :

впровадження у виробництво нових високоврожайних сортів і гібридів зернових, технічних  та овочевих культур і картоплі;

застосування прогресивних ресурсозберігаючих технологій вирощування сільськогосподарських культур;

впровадження раціональної науковообґрунтованої структури посівних площ;

збільшення обсягів застосування органічних і мінеральних добрив, хімічних меліорантів та стимуляторів росту;

розширення площ під післяукісними та післяжнивними сидеральними культурами на зелене добриво;

 запровадження ґрунтозахисних технологій обробітку земель;

своєчасне проведення профілактичних та винищувальних заходів боротьби зі шкідниками, хворобами та бур’янами;

створення водоохоронних заліснених зон;

доведення до оптимального рівня заліснення територій;

відновлення зрошення, як гарантованого заходу отримання гарантованих врожаїв сільськогосподарських культур;

проведення агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.

У тваринницькій галузі:

 

Шляхи і способи розвитку тваринництва:

 

у молочному скотарстві:

збільшення поголів’я корів у сільськогосподарських підприємствах за рахунок власного відтворення, закупівлі як племінних тварин, так і поліпшених в особистих селянських господарствах;

впровадження інноваційних технологій виробництва молока, з доїнням в автоматизованих доїльних залах (установках);

підвищення рівня і якості годівлі молочної худоби (доведення річної норми годівлі корів до 40-50 центнерів  кормових одиниць з розрахунку на одну корову в особистих господарствах населення і не менше 60 центнерів кормових одиниць – у племінних господарствах);

поліпшення якості молока з метою підвищення рівня безпеки молочних продуктів;

використання висококласних плідників поліпшувачів;

організацію повноцінної годівлі з розрахунку витрат 55-60 ц.к.од. на одну корову за рік;

раціональну структуру  дійного стада за віком: корів з першого по третє отелення - 60%, четвертого – шостого - 35% , старше шостого – 5 % ;

створення у кожному господарстві селекційної групи корів від яких будуть відбиратися телиці для ремонту стада ;

підвищений ремонт стада -30-35%;

впровадження нових молочних порід та їх чистопорідне розведення;

повну інвентаризацію породного складу в господарствах усіх форм власності;

збереження генофонду червонорябої – степової  та симентальської локальних порід великої рогатої худоби молочного напрямку продуктивності.

 

у м’ясному скотарстві:

Забезпечити у м’ясному скотарстві :

розведення м’ясної худоби , в господарствах з високою часткою природних пасовищ ;

пасовищне утримання  худоби протягом 7-8 місяців  з виділенням на одну дорослу голову 0,5 га пасовищ, для молодняку віком до одного року-0,12 га, старше року - ,3 га та  15 % резервної площі;

використання спеціалізованих м’ясних порід і типів з високою продуктивністю ; 

застосування промислового , перемінного та ротаційного схрещування маток молочних і молочно-м’ясних порід з бугаями м’ясних порід;

дорощування і відгодівлю до високих вагових категорій телят, отриманих в особистих господарствах населення;

у свинарстві:      

збереження і нарощування породного генофонду свиней та використання нових високопродуктивних спеціалізованих порід, типів і ліній;

збільшення кількості господарств з інтенсивним використанням основних свиноматок на основі розробки сучасних методів раннього відлучення поросят, збільшення маточного поголів’я у сільськогосподарських підприємствах та приватному секторі;

розширення штучного осіменіння і міжпородного схрещування свиней у господарствах усіх форм власності;

збільшення частки м’ясного і гібридного молодняку на відгодівлі до 70 %;

створення репродукторів для забезпечення молодняком свиней особистих господарств населення ;

реконструкцію існуючих виробничих потужностей із залученням інвестиційних коштів.

у кормовиробництві:

впровадження нової системи кормовиробництва – раціональне природокористування, удосконалення структури кормів

технічне оснащення тваринництва буде здійснюватися шляхом налагодження виробництва конкурентоспроможної техніки для впровадження енергозберігаючих технологій виробництва.

З метою створення сприятливих умов для зростання конкурентоспроможності продукції у галузі перероблення сільськогосподарської сировини передбачається :

створення умов для залучення інвестицій у галузі переробки зерна;

сприяння залученню інвестицій для модернізації підприємств по переробці овочів і фруктів;

створення мережі стаціонарних молокоприймальних пунктів, обладнаних холодильним устаткуванням.

реалізація основних завдань буде здійснюватись із залученням коштів: державного бюджету, банківських кредитних ресурсів та коштів суб'єктів господарської діяльності та населення;

 

Передбачається продовження виконання та звершення реалізації
 інвестиційних проектів «Будівництво комплексів по сушінню зерна» по Добровеличківському районі 5700 тис.грн

 

  1. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН

 

Загальна площа території району складає 1,3 тис.км2, з них 1,1 тис. км2, або 84,6 % - сільськогосподарські угіддя.

 

1) головні проблеми:

висока розораність сільськогосподарських угідь (76,9%, в області
74 %), що призводить до деградації земель та створює загрозу екологічній безпеці;

незавершеність інвентаризації земель та їх грошової оцінки;

завершення роботи по офіційному встановленню меж населених пунктів;

недостатній рівень розвитку ринкових відносин у земельній реформі

метою програми є створення умов для раціонального та ефективного використання землі, гарантування права власності на землю, удосконалення регулювання земельних відносин;

 

основні завдання:

проведення робіт із укладання та переукладання договорів оренди земель сільськогосподарського призначення з метою встановлення розміру ставок орендної плати відповідно до чинного законодавства (3-12 % від нормативно-грошової оцінки землі);

оперативний перегляд та оновлення переліку інвестиційно привабливих земельних ділянок для впровадження інвестиційних проектів;

поповнення бази електронного реєстру земельних ділянок, що знаходяться у власності і користуванні громадян, бази даних договорів оренди та автоматизованої бази даних державного земельного кадастру;

проведення аукціонів з продажу права оренди та права власності на землю для запровадження бізнес-проектів;

поліпшення стану земель шляхом створення захисних лісонасаджень, проведення культурно - технічних робіт;

здійснення контролю за станом дотримання вимог земельного законодавства;

 

4) ресурсне забезпечення:

реалізація основних завдань буде здійснюватись із залученням коштів державного та місцевих бюджетів, коштів землевласників і землекористувачів, зацікавлених у розробці землевпорядної та землеоціночної документації;

 

5) кількісні критерії виконання програми:

забезпечення сталих надходжень від плати за землю, збільшення надходжень від оренди земель водного фонду.

 

 

  1. 3. РОЗВИТОК ПРОМИСЛОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ

 

На промислових підприємствах району з метою зростання обсягів виробництва продукції місцевих товаровиробників вживаються заходи, спрямовані на розширення ринків збуту та підвищення якості готової продукції.

 

  1. основними проблемами є:

невелике облікове коло підприємств, які звітують з виробництва і реалізації промислової продукції;

обмеженість власних обігових коштів для проведення модернізації обладнання та сучасного технічного переозброєння підприємств;

недостатня конкурентоспроможність промислової продукції та незначні обсяги виробництва сільськогосподарських підприємств (в основному для власних потреб).

 

2) метою програми є

зміцнення потенціалу промисловості, підвищення технологічного рівня та конкурентоспроможності продукції;

 

3) Основні завдання щодо розвитку району на 2016 рік:

нарощування обсягів виробництва та підвищення конкурентоспроможності промислової продукції на внутрішньому ринку місцевих товаровиробників за рахунок розширення асортименту продукції, покращення її якості;

Продовження та  впровадження інвестиційних проектів «Реконструкція водопровідної мережі по вул. Гагаріна в м. Помічна Добровеличківського району Кіровоградської області», «Буріння артезіанської свердловини на території Липнязької сільської ради».

 

захист інтересів місцевих товаровиробників та сприяння їм у розробці і реалізації сучасних інвестиційних проектів, розвитку зовнішньоекономічної діяльності, налагодженні нових господарських зв'язків, розвитку кооперативних зв'язків між підприємствами-товаровиробниками на внутрішньому ринку району

 

4) ресурсне забезпечення:

реалізація завдань програми буде здійснюватися за рахунок:

власних коштів підприємств та інвесторів;

 

5) кількісні і якісні критерії виконання програми:

 

№ з/п

Показник

2015 рік очікуване

2016 рік прогноз

1.

Обсяг реалізованої промислової продукції, у відпускних цінах підприємсв

23500

24345

2.

Обсяг реалізованої промислової продукції на одну особу

687,1

711,8

 

 

  1. 4. ВИКОРИСТАННЯ МІНЕРАЛЬНО-СИРОВИННИХ РЕСУРСІВ

На території району розвідано і розроблено біля 10 родовищ гранітів, піску, суглинків, з яких 2 експлуатується та проходить підготовка до експлуатації ще 1.

Мінерально-сировинна база району на 100 % складається із сировини для виробництва будівельних матеріалів.

 

1) головна проблема:

недостатнє використання потенціалу мінерально-сировинної бази району через високу залежність підприємств галузі від кон'юнктури зовнішніх ринків, стану розвитку промислового, дорожнього і житлового будівництва (експлуатується лише 30% родовищ);

відсутність коштів у  інвесторів для збільшення видобутку граніту на ТОВ  “ЮССА”

 

2) метою програми є забезпечення ефективного використання мінерально-сировинних ресурсів, створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток мінерально-сировинної бази;

 

3) основні завдання:

стабільна експлуатація усіх родовищ корисних копалин, на розробку яких отримані спецдозволи на користування надрами;

створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток мінерально-сировинної бази району та участі інвесторів у соціально-економічному розвитку території

 

4) ресурсне забезпечення:

реалізація основних завдань буде здійснюватися за рахунок власних коштів підприємств та коштів інвесторів;

 

5) якісні критерії виконання програми:

стабільна експлуатація усіх родовищ корисних копалин, на розробку яких отримані спецдозволи на користування надрами;

збільшення обсягів видобутку корисних копалин на 4,5 % порівняно з 2015 роком.

 

ІІ. МОДЕРНІЗАЦІЯ ІНФРАСТРУКТУРИ

 

  1. РОЗВИТОК ТРАНСПОРТНОЇ ТА ДОРОЖНЬОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

Транспорт відіграє важливу роль у розвитку економіки та задоволенні потреб населення. Протяжність автомобільних доріг загального користування, які пролягають по території району, становить 885 км, з них 241,8 км (27,3%) -з твердим покриттям.

 

1)головні проблеми:

незадовільний стан автомобільних доріг загального користування місцевого значення

не повне охоплення регулярним автобусним сполученням населених пунктів;

 

2)метою програми є більш повне задоволення потреб господарського комплексу і населення району в пасажирських перевезеннях та послугах зв’язку. Створення безпечних умов для учасників
дорожнього руху шляхом приведення автомобільних доріг району у
відповідність із сучасними технічними вимогами;

вивчити питання щодо можливості співфінансування ремонту автомобільної дороги Т-1214 Новоархангельськ-Добровеличківка-Миколаївка.

 

3)основні завдання:

поліпшення технічного стану автомобільних доріг шляхом забезпечення реконструкції, капітального та поточного ремонтів, експлуатаційного утримання доріг;

збільшення чисельності населених пунктів, охоплених регулярним автобусним сполученням в сільській місцевості;

 

4) ресурсне забезпечення:

проведення поточних, капітальних ремонтів та утримання комунальних доріг в сумі 6304,9 тис. грн.;

 

Пропозиції щодофінансування ремонтно-будівельних робіт на дорогах загального користування у 2016 році

 

Назва автодороги, її місцезнаходження, адресна прив’язка

 

Види робіт

 

Вартість (тис. грн.).

Введення потужностей

 

 

 

км.

п.м.

Автомобільні дороги державного значення

Т 1214 Новоархангельськ-Добровеличківка-Миколаївка

Капітальний ремонт

 

2545,1

 

2

2000

Т1208 Пушково-Вільшанка-Добровеличківка

Капітальний ремонт

400,0

2

2000

Т1504 Первомайськ-Новоукраїнка

Капітальний ремонт

400,0

2

2000

Т1219 Тишківка-Вільшанка -Первомайськ

Капітальний ремонт

500,0

4

4000

Разом

 

3845,1

10

11000

Автомобільні дороги місцевого значення

Добровеличківска –Юрївка-Новоукраїнка

Поточний ремонт

200,0

2

2000

Тишківка-Гаївка-Марково

Поточний ремонт

300,0

3

3000

Від автодороги М12-Олександрівка (Марково-Липняжка)

Поточний ремонт

400,0

3

3000

Від автодороги Т1504-Веснянка вихід на автодорогу Т1214

Поточний ремонт

250,0

2

2000

Глиняне-Кирилівка-Помічна

Поточний ремонт

400,0

3

3000

Разом

 

1550,0

13

13000

Всього по району

 

5395,1

23

24000

 

 

проведення робіт з відновлення вуличного освітлення сільськими, селищною радами району та його утримання;

сприяння відкриттю нового автобусних маршрутів

збільшення обсягів перевезень пасажирів усіма видами транспорту на
3 % порівняно із 2015 роком;

забезпечення охоплення населених пунктів району регулярним автобусним сполученням на рівні 75 %

5) якісні критерії виконання програми:

забезпечення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування

збільшення кількості автобусних маршрутів, що не виходять за межі району на 5 маршрутів;

 збільшення обсягів перевезень пасажирів на 2,3 % порівняно із 2015 роком.

 

  1. РОЗБУДОВА ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА ТА СТВОРЕННЯ СУЧАСНОЇ МЕРЕЖІ ЗВ`ЯЗКУ

В районі зареєстровано  та продовжує роботу єдине друковане видання  ІВО “Сільське життя”.

2)метою програми у 2016 році буде забезпечення конституційного права громадян на отримання об’єктивної та всебічної інформації.

3)основні завдання:

розширення інформаційного доступу населення до районних джерел інформації шляхом вивчення питання з створення FM станції на території району;

поліпшення технічного стану  та збільшення тиражу ІВО “Сільське життя”;

висвітлення у районній газеті діяльності Президента України, центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування.

4) ресурсне забезпечення:

за рахунок коштів районного бюджету, спонсорської допомоги та власних коштів підприємства здійснюватиметься фінансова підтримка редакції газети ”Сільське життя” та вивчення питання з створення районної FM станції.

5) якісні критерії виконання програми:

підвищення якості забезпечення потреб населення району в
отриманні повної, об'єктивної, різнопланової інформації про життя
регіону, країни та світу;

 

  1. 3. РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОЇ СФЕРИ

 Туристична та  рекреаційна сфери

 

Перевагою району є вигідне географічне розташування в центрі України (біля смт. Добровеличківка знаходиться географічний центр України), розвинена мережа автомобільних доріг та залізниць, тому туристична галузь набуває дедалі більшого значення для розвитку економіки та соціальної сфери.

Розвиток туризму є одним із напрямків вирішення проблем зайнятості, у першу чергу, у сільській місцевості.

На виконання Програми розвитку туризму в Добровеличківському районі відділом культури і туризму райдержадміністрації розроблено туристичний маршрут в межах району: м. Помічна – с. Піщаний Брід – с. Новоковалівка – смт. Добровеличківка – с. Липняжка – с.Карбівка.

 

1) головні проблеми:

недостатній розвиток туристичної інфраструктури;

неефективне використання туристично-рекреаційного потенціалу в сільській місцевості як одного з чинників зменшення безробіття.

2)метою програми є удосконалення туристичної інфраструктури та створення відповідних умов для розвитку туристичної галузі району, проведення кампанії по рекламуванню місцевого туристичного продукту на обласному рівні.

3)пріоритетні напрямки:

сприяння залученню інвестиційних коштів у розвиток туристичної інфраструктури району;

презентація можливостей туристично-рекреаційного потенціалу;

розвиток перспективних форм туризму (сільський зелений, культурно-пізнавальний туризм, активні види відпочинку)

4)основні завдання:

сприяння розвитку сільського ”зеленого” туризму;

облаштування інфраструктури біля пам’ятного знаку „Географічний центр України”;

координація роботи щодо створення умов для розвитку осель зеленого туризму;

підготовка фахівців туристичного супроводу.

Виконання основних завдань буде забезпечено шляхом реалізації заходів програми розвитку туризму в Добровеличківському районі.

5) Ресурсне забезпечення

Реалізація заходів програми здійснюватиметься за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел фінансування.

6)кількісні і якісні критерії ефективності виконання програми забезпечення реалізації прав жителів та гостей району на активний відпочинок культурно-пізнавального та рекреаційного характеру;

підвищення інтересу населення до історичного минулого культури народу та пропагування здобутків національної спадщини

 

ІІІ. ПІДВИЩЕННЯ СТАНДАРТІВ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ

 

  1. ПОЛІПШЕННЯ ДЕМОГРАФІЧНОЇ СИТУАЦІЇ, ПІДТРИМКА ДІТЕЙ, СІМ'Ї ТА МОЛОДІ

 

Демографічна ситуація в районі в останні роки характеризується високим рівнем природного скорочення населення та  уповільненням міграційного скорочення населення.

1)головні проблеми: зменшення чисельності населення району за рахунок його природного скорочення та від’ємного сальдо міграції;

недостатній рівень матеріального добробуту молоді;

недостатня кількість кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни, піклувальники, які бажають взяти на виховання та спільне проживання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, старшого шкільного віку;

2) метою програми є послаблення негативних демографічних тенденцій шляхом поліпшення умов життєдіяльності населення, поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення та підвищення його матеріального добробуту, реалізації комплексу заходів у сфері молодіжної і сімейної політики;

3) основні завдання :

 пропаганда та формування здорового способу життя серед молоді; посилення пропаганди моральних цінностей та патріотичного виховання молодіжного середовища;

підтримка талановитої та обдарованої молоді;

організація пошуку та якісного відбору кандидатів у прийомні батьки та батьки-вихователі;

здійснення соціального супроводження прийомних сімей

4) ресурсне забезпечення

реалізація заходів програми буде здійснена із залученням коштів: державного та місцевих бюджетів - на реалізацію молодіжної, сімейної і гендерної політики, оздоровлення і відпочинку дітей, молоді та сімей з дітьми; інших джерел, не заборонених чинним законодавством; коштів населення; та за рахунок реалізації заходів районних програм у галузі охорони здоров'я, навколишнього природного середовища, освіти, культури, соціального захисту.

5) кількісні та якісні критерії ефективності виконання :

забезпечення охоплення сімейними формами виховання 85% дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, від загальної кількості дітей зазначеної категорії;

забезпечення проведення профілактичних заходів (рейдів) "Діти вулиці", «Урок», "Вокзал" з метою попередження дитячої бездоглядності та безпритульності.

 

  1. ЗБІЛЬШЕННЯ ДОХОДІВ ТА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ

 

Чисельність зайнятого населення у віці 15-70 років становить -18,2 тис. осіб, пенсіонерів – 10,4 тис.осіб.

1) головні проблеми:

відсутність належної мотивації у безробітних до легальної зайнятості за умовами та оплатою праці;

наявність тіньових відносин у малому та середньому бізнесі при працевлаштуванні незайнятого населення;

незначна кількість створення робочих місць у сільській місцевості;

низький розмір пенсій переважної більшості пенсіонерів.

 

Головною метою у 2016 році буде сприяння повній, продуктивній і вільно обраній зайнятості шляхом здійснення заходів щодо державного регулювання ринку праці.

 

Основні завдання на 2016 рік:

забезпечення розширення застосування праці шляхом створення нових робочих місць не менш як для 250 громадян;

сприяння зайнятості населення шляхом збереження ефективно функціонуючих робочих місць та підвищення розміру середньомісячної заробітної плати найманих працівників;

підтримка самостійної зайнятості населення, розвиток підприємництва;

посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості, недопущення випадків використання найманої робочої сили без належного оформлення трудових відносин;

вдосконалення системи професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників відповідно до потреб економіки району.

Виконання завдань буде забезпечено за рахунок реалізації заходів Програми зайнятості населення Добровеличківського району на 2014-2017 роки.

 

Ресурсне забезпечення

Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, місцеві бюджети та власні кошти підприємств.

 

4) якісні критерії виконання програми:

 

№ з/п

Показник

2015 рік,

очікуване

2016 рік,

прогноз

1.

Середньомісячна заробітна плата, грн.

3660

4300

2.

Темп росту середньомісячної заробітної плати,

у % до попереднього року

112,2

117,5

3.

Працевлаштовано громадян на нові робочі місця, осіб

250

100

 

  1. ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ І ДОСТУПНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ

 

Відповідно до Національного плану дій на 2013 рік з впровадження Програми економічних реформ "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", в районі проведено роботу з реформування системи охорони здоров`я населення.

1) головні проблеми :

недостатній рівень надання медичної допомоги дитячому та жіночому населенню району, хворим на серцево-судинні захворювання;

- збільшення захворюваності на

         - злоякісні новоутворення;

         - серцево-судинні захворювання; 

         - ВІЛ-інфекції/СНІД, туберкульоз;

 

2)метою програми є підвищення якості надання медичних послуг
шляхом поліпшення матеріально-технічної бази лікувально-
профілактичних закладів району, впровадження сучасних методів
профілактики і лікування, місцевих стимулів для медичних працівників

3) основні завдання:

- забезпечення поетапної реалізації обласних та районних заходів боротьби з розповсюдженням ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та онкологічними захворюваннями:

Програми покращення медичного обслуговування населення на                 2012-2016 роки;

 Програми підготовки медичних працівників та поліпшення їх соціального захисту на 2012-2016 роки;

Програми боротьби з онкологічними захворюваннями на                           2010-2016 роки;

 Програми «Репродуктивне здоров’я населення на період до                      2015 року»;

 Програми імунопрофілактики та захисту населення від інфекційних хвороб на 2010-2015 роки;

Програми протидії захворюванню на туберкульоз на період до                 2016 року;

Районної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на   2015-2018 роки;

         - забезпечення доступної і якісної медичної допомоги населенню району, незалежно від місця проживання, шляхом оптимізації закладів охорони здоров’я району, впровадження уніфікованої медичної допомоги;

         - забезпечення тенденції до зменшення захворюваності і смертності населення;

         - утвердження здорового способу життя;

- реалізація заходів районних Програм.

4) ресурсне забезпечення

реалізація основних завдань буде здійснюватись із залученням коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених чинним законодавством; Виконання основних завдань буде забезпечено шляхом реалізації  державних, обласних та районних цільових програм у галузі охорони здоров’я.

 

Ресурсне забезпечення

Реалізація завдань і заходів державних, обласних та районних цільових програм у галузі охорони здоров’я здійснюватиметься за рахунок реалізації програм:

програма боротьби з онкологічними захворюваннями до 2016 року;

програма підготовки медичних працівників та поліпшення їх соціального захисту на 2012-2016 роки;

програми покращення медичного обслуговування населення на 2012-2016 роки;

забезпечення медичних заходів по боротьбі з туберкульозом, профілактиці та лікуванню СНІДу,

 

5) кількісні та якісні критерії ефективності виконання програми:

поліпшення стану здоров'я матерів та дітей;

поліпшення надання медичної допомоги хворим на захворювання серцево-судинної системи, онкологічні захворювання, туберкульозу та інші захворювання;

підвищення рівня народжуваності;

збільшення  тривалості та покращення якості життя населення району.

 

  1. ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ І КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

ОСВІТИ

 

Діюча мережа навчальних закладів району забезпечує дотримання конституційного права для кожного громадянина на доступність якісної освіти.

У рамках реалізації нових соціальних ініціатив Президента України,  у 2015 році виконано значну кількість заходів, спрямованих на зміцнення і поліпшення матеріально-технічної бази закладів освіти, розширення мережі дошкільних навчальних закладів, поліпшення позашкільної освіти.

 

1)      головні проблеми :

наявність значної кількості (38%) малокомплектних шкіл, що негативно впливає на рівень якості надання освітніх послуг у сільській місцевості;

недостатнє забезпечення шкільними автобусами для підвезення дітей та вчителів, які проживають за межею пішохідної доступності;

недостатній рівень оснащення навчальних закладів сучасними комп'ютерними технологіями і технікою через обмеженість фінансування;

2)      метою програми є забезпечення громадянам рівного доступу до
якісної освіти;

3)      пріоритетні напрямки:

продовження роботи щодо створення оптимальної мережі загальноосвітніх навчальних закладів

створення профільних класів, подальше впровадження профільного навчання та допрофільної освіти;

створення умов для навчання учнів з вадами розвитку в загальноосвітніх навчальних закладах.

4) основні завдання:

У сфері дошкільної освіти:

покращення якості роботи  дошкільних навчальних закладів та рівня охоплення дітей дошкільною освітою;

 вдосконалення роботи 8 навчально-виховних комплексів "школа-дитячий садок";

у сфері загальної середньої, позашкільної освіти:

забезпечення оснащення сучасним обладнанням навчальних кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів району;

забезпечення оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

виконання заходів районних програм ,Шкільний автобус", «Шкільна парта»;

збереження існуючої мережі позашкільних навчальних закладів та більш повне охоплення дітей позашкільною освітою;

збільшення кількості гуртків у сільській місцевості;

5) ресурсне забезпечення

Реалізація основних завдань програми у галузі освіти буде здійснюватися із залученням коштів районного та місцевих бюджетів  на:

фінансування заходів, передбачених районними цільовими програмами;

державного та  обласного бюджетів на:

комп'ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів;

придбання шкільних автобусів для перевезення дітей, які проживають у сільській місцевості;

забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів району новими шкільними партами, меблями;

з інших джерел, не заборонених чинним законодавством;

 

6) кількісні і якісні критерії виконання програми:

збільшення рівня охоплення дітей дошкільною освітою до 96,5% за рахунок покращення роботи діючих навчально-виховних комплексів "школа-дитячий садок";

охоплення не менше 60% дітей області позашкільною освітою;

придбання 70 комплектів шкільних меблів;

  

  1. РОЗВИТОК ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

 

У рамках виконання реалізації соціальних ініціатив Президента України та протягом 2015 року в районі діяло 77 спортивних споруд, а саме: 19 майданчик з тренажерним обладнанням, 42 ігрових і комплексних спортивних майданчиків та 16 футбольних полів.

 

1) головні проблеми:

низький рівень охоплення громадян фізичною культурою і масовим спортом;

невідповідність найпростіших спортивних споруд району вимогам сучасності та відсутність спортивного обладнання і інвентарю для занять фізичною культурою і спортом;

низький рівень матеріального стимулювання провідних спортсменів та їх тренерів у досягненні високого спортивного результату.

 

2) метою програми є створення та забезпечення умов для залучення
широких верств населення до масового спорту, як важливої складової
здорового способу життя;

 

3) пріоритетні напрямки розвитку:

створення умов для залучення населення до регулярних занять фізичною культурою і масовим спортом та розвиток інфраструктури масового спорту;

 розвиток матеріально-технічної бази дитячо-юнацького спорту,;

 

4) основні завдання :

кадрове та фінансове забезпечення підвищення ефективності роботи у напрямку охоплення громадян фізичною культурою і масовим спортом (проведення різноманітних фізкультурно-оздоровчих та спортивно ­масових заходів, конкурсів, фестивалів, спортивних свят за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення);

встановлення нових сучасних спортивних майданчиків та вжиття заходів у напрямку оновлення та модернізації існуючих найпростіших спортивних споруд району;

підготовка спортсменів, членів збірних команд району, які беруть участь в іграх, чемпіонатах та інших змаганнях.

5) ресурсне забезпечення:

реалізація заходів програми буде здійснюватися із залученням коштів:

місцевих бюджетів - на утримання дитячо-юнацької спортивної школи та її укомплектування необхідним спортивним обладнанням та інвентарем, а також підготовку та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів;

інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

 

6) кількісні та якісні критерії ефективності виконання програми:

збільшення на 4 одиниці спортивних майданчиків;

збільшення охоплення на 2 % учнівської молоді всіма видами фізкультурно-оздоровчої діяльності.

 

  1. РОЗВИТОК СПОЖИВЧОГО РИНКУ РАЙОНУ ТА ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

 

Галузь торгівлі має важливе значення у соціально-економічному розвитку району, нею забезпечено майже 97% роздрібного товарообороту. У галузі торгівлі зайнято понад 15,7 % економічно зайнятого населення району.

 

1) головні проблеми:

низька купівельна спроможність населення;

недостатній розвиток мережі підприємств торгівлі та побутового обслуговування населення у сільських населених пунктах району;

наявність випадків недотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів України щодо розміщення та функціонування об'єктів торгівлі, правил торговельного обслуговування населення та захисту прав споживачів;

неналежний рівень обслуговування населення на продовольчих та непродовольчих ринках, в об'єктах дрібно-роздрібної торгівлі та існування проявів стихійної торгівлі;

недостатній контроль за якістю та безпекою товарів і послуг, які реалізуються у торговельній мережі та на ринках району.

 

  1. метою програми є сприяння задоволенню потреб населення району у товарах належної якості та за доступними цінами, розширенню присутності товарів місцевого виробництва на внутрішньому ринку району, створенню умов для поліпшення якості обслуговування населення;

 

  1. основні завдання:

задоволення потреб населення у якісних товарах та послугах за доступними цінами, запобігання необгрунтованому зростанню цін на споживчому ринку, у тому числі на соціально значущі продовольчі товари;

приведення функціонування об'єктів дрібно-роздрібної торгівлі до вимог нормативно-правових актів;

впорядкування розміщення реклами у підприємствах торгівлі відповідно до вимог чинного законодавства;

забезпечення реалізації проекту "Купуй Кіровоградське";

вдосконалення організації функціонування ринків, створення умов для продажу сільськогосподарської продукції безпосередньо товаровиробниками;

створення умов для розвитку мережі підприємств торгівлі, закладів ресторанного господарства, побутового обслуговування населення, особливо у сільській місцевості;

організація та проведення шкільних ярмарків, здійснення комплексу заходів щодо обмеження розміру торговельних надбавок на предмети шкільного асортименту та учнівської форми;

 -здійснення контролю за додержанням державної дисципліни цін на товари, продукцію і послуги, які реалізуються за регульованими цінами;

 

4) ресурсне забезпечення:

реалізація основних завдань програми буде здійснюватись із залученням коштів підприємств торгівлі, інвесторів, населення, банківських кредитів, а також місцевих бюджетів на підтримку місцевого товаровиробника, створення соціальних магазинів (відділів);

 

5) кількісні та якісні критерії виконання програми:

 

№ з/п

Показники

2015 очікуване

2016 прогноз

11

Обсяг роздрібного товарообороту підприємств-юридичних осіб,

84000

88000

 

2

Темп зростання(зниження) обсягу роздрібного товарообороту підприємств-юридичних осіб,

102,9

105,0

 

посилення захисту прав споживачів щодо безпеки і якості товарів, робіт і послуг;

відкриття нових магазинів в м. Помічна-3 од., смт. Добровеличківка-2 од., с. Тишківка-1 магазин;

відкриття соціального відділу в м. Помічна;

забезпечення умов для нарощування обсягів реалізації товарів місцевих товаровиробників.

 

 

  1. ПОЛІПШЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СИТУАЦІЇ В РАЙОНІ

 

Екологічна ситуація в районі є здебільшого стабільною.

У 2016 році очікувана загальна кількість забруднюючих речовин, викинутих в атмосферне повітря від стаціонарних джерел забруднення залишаться на рівні 2015 року.

1) головні проблеми:

невідповідність вимогам чинного законодавства стану полігонів твердих побутових відходів у населених пунктах району;

невирішеність питання щодо знешкодження непридатних до використання пестицидів та отрутохімікатів;

незадовільний стан, зношеність каналізаційних очисних споруд.

  • ПРОЕКТ ПРОГРАМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ Добровеличківського району НА 2012 РІК
  • 700: ПРОЕКТ ПРОГРАМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ Добровеличківського району НА 2016 РІК5 лютого 2014: ПРОЕКТ ПРОГРАМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ Добровеличківського району НА 2016 РІК!
    ПРОЕКТ ПРОГРАМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ Добровеличківського району НА 2016 РІК.
    ПРОЕКТ ПРОГРАМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ Добровеличківського району НА 2016 РІК